Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

torsdag 11 oktober 2012

Kärring med horn i pannan!

Jag har nyss kommit hem från mitt favorittorsdagspass. Förra torsdagen strulade ju så jag fick boka av och därför var jag riktigt taggad idag. Besvikelsen blev därför stor då jag fann att den ordinarie instruktören inte skulle köra passet. Hon är ju halva nöjet. Och hon som skulle köra istället brukar jag försöka undvika. Säkert finns det många som gillar hennes pass men dit hör inte jag. Vissa är födda till instruktörer...och vissa inte. Äsch, tänkte jag nu, det går säkert bra, inte grina till dig nu! Det gick inte bra, inte ens dåligt, utan förjävligt dåligt! Vi gamla rävar, tittade på varann och hissade ögonbrynen emellanåt, men då vi skulle hoppa för hundrade gången blev jag riktigt grinig och tvärvägrade! Hafsigt och alldeles för snabbt, hade ingen koll på de stackars nya(som antagligen aldrig kommer tillbaka). Usch, så besviken jag är! Men det går över. I fortsättningen skall jag vara mer noga att kolla bokningen ofta...
Och på jobbet var det full rulle från i morse! Bokningar och avbokningar av vikarier i parti och minut. Men i slutet av dagen hade allt löst sig till det bästa...pust. Att registrera alla böcker i nya programmet kommer att ta sin modiga tid har jag insett. Men tänk så jag trivs med jobbet!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar