Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 7 mars 2020

Kyl och frys

Hej mina vänner!
Idag har vi gjort slag i saken och köpt ny kyl och frys. Vår nuvarande är fullt fungerande men jädrar så opraktiskt. 20 000 spänn och vi får en kyl/frys skräddarsydd i vårt hem.

Men...

För ett antal år sen hade det varit helt omöjligt för oss att bara köpa nytt utan att det förra var trasigt.
Men...
Nu är tant och farbror Ahlborg på hyfsat grön kvist och kan köpa lite vad som helst, nä, kanske inte VAD som helst men nästan, som en extra dammsugare eller en ny matberedare...

Fantastisk maskin för endast 499:-
Der finns LYSE på dammsugarmunstycket! 
Då jag dammsög vårt sovrum så fyllde jag hela dammsugarbehållaren med hundhår. Tur vi inte är allergiska..

Matberedare är ett måste i vårt hem.
Den förra sa adjö för många år sen
och blev inte ersatt förrän IDAG!
I mitt arbetarhjärta värker det ändå lite, min mamma och pappa hade det tufft under hela sin livstid. Även om de slet under hela livet så fick de aldrig känna denna lycka att få köpa sig nåt bara så där, liksom. De fick alltid vända på slantarna. Min mamma köpte dock i lönndom aktier och därför fick jag och min bror dela på utdelningen. Men jag hade föredragit att få ha haft mamma i livet...

Imorse vaknade jag av att jag försökte vända mig och kroppen skrek NEJ!!!
Gårdagens pass hade alltså gett resultat. Dagen har därför gått under mycket kontrollerad former. ALLT gör ont!
Men detta har gett mig blodad tand! Har jag fått sån jävla träningsvärk av detta pass så skall jag ge järnet utan att få träningsvärk efteråt i fortsättningen, så det så!

Alltså, jag är sååå himla glad över att se hur det knoppas i trädgården men det är väl ändå för tidigt?
Jag är lite rädd att det kommer en köldknäpp och dödar alla knoppar.

Vi har börjat planera för allt som behöver göras utomhus i sommar. Vi var helt överväldigade över detta hus då vi flyttade in men efter att ha bott här i 1 år så har vi upptäckt saker vi vill ändra på.
Ett växthus, en betongtombola och el vid vår framsida är prio 1.
Sen skall det fixas en hund-och kattgård i vårt stall, likaså växthus och potatisland skall grävas.
Vi älskar livet på landet!
Jag har som mål att kunna ta emot förvildade katter som jourhem.
Nåväl, det är ett tag kvar.
Ikävll ser vi inte på Mello utan väljer vår böbbelköpp!
Vad ni än gör..Ha det fantastiskt gött!
Krammmmm!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar