Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

fredag 13 mars 2020

Njut av helgen, mina vänner! Nyser ni, skit i det! Sånt händer...

Äntligen fredag och solen skiner...sken. Jag hann sitta på den härligt solbelysta glasaltanen i typ 30 minuter innan mars gjorde sig påmint.Visst är det onormalt att det är så varmt i mars...
Men de där 30 minuterna var inte illa, alltså! Som då nån reklamkanal visar en reklamsnutt med sommarfokus. Precis så var det på Fiskvik 210 idag.
Min kära göbbe tyckte det var så skönt därute så han somnade sött. Han ligger forfarande kvar.
Men...
Som den väna fruga jag ändå är så har jag inte väckt honom utan lagt min goa yllefilt över honom.
Trodde ni verkligen att jag skulle låta honom ligga där i kylan?!?!
Erkänn att ni hade tankar åt det hållet!😉

Vet ni, det har tydligen kommit nåt jäkla virus från Kina som heter Corona! Trodde det var en blaskig öl ja...
Vad är det egentligen med Asien och virus?
Min mamma hade på 50-talet Asiaten, på 60-talet Hong Konginfluensan. Eftersom hon var en "magerskrak" efter att ha fött tre barn mycket tätt så hade hon inte inte det bästa immunförsvaret.
Men...
Hon överlevde dessa influensor och mycket annat elände men det som tog hennes liv var hennes slarv med sin diabetes.
Kul minne:
Min mamma sökte vård för nåt banalt och då upptäcktes hennes diabetes. Hon fick rådet att sluta röka och fick därför ett recept på nikotinplåster.
Hon löste ut plåstren och satt dem enligt rekommenderad kroppsdel. Men då hon ville ta ett bloss så tog hon av plåsterhelvetet...
Min morsa det, envis in i det längsta.
Eventuellt kan jag ha ärvt vissa egenskaper av henne...
Dock inte rökningen.

I vår postlåda låg det en dag en växtkatalog.
Kan ni förstå vilken lycka för mig som växtnörd som har 4000 kvm att plantera/gräva/gjuta på?
Insåg vid öppnandet av katalogen att det får bli ett uppslag om dagen innan beställning.
Ja, man får inte förhasta sig, eller hur?

Jag och Göbben har stora projekt på gång i vårt paradis så allt skall bli som vi vill ha det.
En hund-och kattgård skall byggas i stallet, nytt tak på glasaltanen, fler eluttag både ut -och invändigt, dränering i hagen, växthus och mycket mer.
I källaren står min växthylla med frösådder. Idag såg jag de första sådderna börjat dyka upp.
 Lycka!
På fb såg jag nyss en fbkompis som hade fått snö, flera cm...
Faaan!
Hmmm, när tvättade ni händerna senast? Kanske skall vi ta en tur till badrummet och tvätta händerna MED TVÅL i ca 30 sek samtidigt som vi sjunger Blinka lilla stjärna. Visst är det helt klokt?

Ha en fantastiskt fin helg!

Kraaam från en totalt rentvättad Anja






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar