Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 28 mars 2020

Men hallå, är ni vid datorn eller mobilen  redan NU? Ja, så kan det gå med detta attans Corona. Folk sitter vid datorn eller mobilen för att fördriva tiden.

Här på Fiskvik flyter livet på som vanligt. Vi grejar på tomten eller fixar nåt inomhus, pratar med grannen och har det alldeles fantastiskt skönt. Idag har vi gjort en inköpsrunda för att köpa ved och  jag har fyndat en hörnhylla på Gengåvan som passar som en smäck i vår hall. Fast det jag letade efter var en piedestal, en sån fann jag dock i vår hall...det första man blir blind på är ögonen, eller hur?

Vet ni, det är helt sant det där som folk säger: Man måste bo in sig under ett år för att få till det på sitt eget sätt.
Som till exempel;  Inte trodde vi väl att vi skulle störa oss så mycket på färgvalet från husets förra ägare, så himla fel var det ju inte, men allt eftersom så har vi känt en önskan efter andra färger och mönster.
Nu är det fixat, och den känslan är helt överväldigande!
Och som grädde på moset så passade vi på att byta kyl och frys.
Nu har vi äntligen en kyl och frys där vi får plats med maten...Tro nu inte att vi är värsta storätarna, men det förra var oerhört opraktiskt, likaså frysen.

Vet ni, jag har blivit permitterad! I vårt hus har det nyss flyttat in en robot vid namn Elon som har tagit hand om alla hundhår och diverse dret på våra golv i fortsättningen.
Jag har helt tappat kollen på våra golv efter detta! Känns helt okej faktiskt fast det känns ändå lite som att jag är en latfia...

Det där med bilder...
Jag kan hyfsat mycket då det gäller datorer men att dela bilder via mejlen har blivit nåt över det vanliga. Vete tusan vad som hänt men nån uppdatering är säkert förklaringen.
Nu har jag försökt dela bilder via olika kanaler men stöter på patrull.
Sååå, ni får helt enkelt stå ut med denna tråkiga text...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar