Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 21 mars 2020

Våååår bästa tid är nuuuuu! I alla fall min...

Alltså, hur härligt får det vara egentligen? Att vakna en lördagsmorgon, visserligen alldeles för tidigt, men att se solstrålarna smyga sig in vid rullgardinskanten...åhhhhhh, vilken lycka! Att sen bli tvättad i hela ansiktet av Glittra medan Lummi tvättar min fot och Klinga kör in tungan i mitt högra öra gör att det blir mycket lätt att kliva upp. Hmmm, nån saknades väl där? Humle, eller hur? Han råkade bli kvarglömd på bottenvåningen igår kväll...men han verkade inte ha lidit nåt nämnvärt. Soffan var ordentligt rensad från kuddar och vattenskålen tom medan stora vattenpölar vittnade om att han inte var uttorkad eftersom han tydligen badat i vattenskålen...

Som hund-och kattägare är det nära till hands att ens hem är lurvigt...
Man torkar, dammsuger och rollar, men den där lurviga känslan är svår att få bort. För tillfället fäller 3 av våra 4 voffs, katterna vete katten(Häpp) men jag tror att de har slutat fälla nu, de har ju en något avslöjande färg som inte har synts på deras favoritställen under en tid.
Sååå...
Nu har vi beställt en robotdammsugare!
Har klurat hela dagen på vad den skall heta. Alla robotägare jag känner har namn på sina, juh!
Får ta upp det med Göbben då han kommer hem från jobbet. Viktiga grejer, det där!
Vår städhjälp har dock inte anlänt än så idag fick jag ta till vår gamla trotjänare Snabeldraken. Dammtussarna kämpade förgäves ty vår hår/allergitrotjänare har en hög arbetsmoral och gav sig inte förrän alla tussar var i magen.
Soffans filtar fick sig en tuff behandling innan de hamnade i tvättmaskinen. Sammetskuddarna blev deporterade till vinden för att ge plats för mindre lurvdragande kuddar.
Sen rakade jag alla hundar.
SKOJA!!!!

Jag och Göbben har en lååång lista på saker som skall åtgärdas efter ett år i vårt paradis.
Vi har ju redan satt upp ny tapet och pärlspont i hallen. I morgon är det dags för köket. Nuvarande tapet är inte i vår smak och nu är det en bra tid att sätta upp den nyainköpta tapeten eftersom vi har beställt ny kyl och frys. Vår nuvarande är oerhört opraktisk och kommer att bli förflyttad till garaget för att innehålla klövar och blod inför spårläggning.
Dissat av frys/kylpaket som
fyller våra önskningar av förvaring.
Dessutom i svart"


Den här tapeten kommer inom
snar framtid vara ett minne blott.

Nu har det äntligen torkat upp på tomten och man kan gå utan att riskera att halka omkull i leran eller bli dyblöt. Men på vissa ställen är det lönslöst att så nytt gräs såååå...


I sommar kommer det att "betongas" av bara 17 på Fiskvik.
Betongblandare skall beställas pronto!
Just nu samlar jag mjölkkartonger för brinnande livet till rabattkanter. Jag har massor av ideér till betongprojekt i trädgården men ännu är det lite för kallt att hålla på med betongarbete utomhus. Att vänta suger rejält. Otålighet är mitt mellannamn...
Här blir det betongläggning
Min samling av mjölkkartonger 


Går en tur i trädgården varje dag och kollar växtligheten. För varje liten knopp blir jag överlycklig! Jag kan väl inte vara ensam om denna lyckokänsla?

Födelsedagspresenten från min dotter
och måg har knopp!

Just nu sitter jag på vår glasaltan med årets första glas rosé, bloggar, hundarna ligger och myser, Göbben pratar i mobilen(störning!) grannens afrikanska höns kuckelurar, Rägårdsvikens gäster åker hem igen efter att ha myst i naturen. Vi störs inte ett dugg. Jag och Göbben bor i himmelriket!

Första krokusen!

Jag har laddat ordentligt inför
myggsäsongen

 Nu har jag tagit upp er tid alldeles för länge så nu loggar jag ut och önskar er en fantastiskt fin lördagskväll, mina vänner!

Kraaaaaam på er!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar