Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 7 april 2018

Fifi/Glittra

Hej goa gänget! Hoppas ni har en bra helg med snösmältning och eventuellt korvgrillning eller bara mys i solen. Skit samma vad man gör bara man vistas ute i friska luften.

Har en fråga till er; Om ni har en åsikt och håller stenhårt vid den...vad kan få er till att ändra åsikt?

Jag har under lång tid sagt till min make att det inte blir nån mer vovve i vår familj. Våra vovvar är ju till åren komna, även om det är en frisk ras som blir gamla.
Sedan har jag högt och tydligt förkunnat för min make att om det skall bli nån mer hund i vår familj i sinom tid så skall det var en hanhund och den skall vara brun som en björn. Jag tycker verkligen att de är sååå himla fina!
Men...
Så hände det sig att det på vår "uppfödargrupp" på facebook stod att en liten vacker tik var för omplacering.
Min make for i taket då han redan kände tjejen.
Jag tvärvägrade först!
Men så...
Tänkte jag...
Va tusan, det funkar väl med en hund till!
Varför inte, liksom?
Gammelman Vaski är ju snällast i världen och kan på ålderns höst bli en farfar till Glittra. Även Klinga är ju en go mamma. Så kommer vi till Lummi....Där har vi nåt att bita i. Men kommer att lösa det, så det så!
Så idag har vi varit på besök till Glittras nuvarande hem. Hon heter nu Fifi, men det passar inte hos oss utan kennelnamnet skall klickas in.
Klickas in, tänker ni? Vad tusan är det? Klickerträning är det bästa sättet att trana djur på. Varje gång djuret gör rätt klickar man och så är man snabb som tusan med att ge godis.
Funkar alltid.
Eller nästan alltid..
Ja, jädrar, så spännande det skall bli med en ny hund! Två i varje hand och skrämma livet ur alla små trasselsuddar i kvarteret!!!! Och deras ägare utan hundkunskap...

PS: Har förstått att en läsare inte förstår då jag raljerar så jag får väl förtydliga för hen att vi INTE skaffat hundar för att skrämma vettet ur andra, utan för att vi älskar både husdjur och utmaningar.
Och om vederbörande inte vet vad raljera betyder så kommer här några synonymer:
Skämta, gäckas, skoja, småretas, nojsa, gyckla, förlöjliga. Bara att välja det som passar bäst.
Hoppas detta hjälper den arma människan att se livet från en ljusare och humoristisk sida...men förstår att det kan vara svårt att urskilja nyanser i språket då man har sina egna föreställningar skrivna i sten. DS










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar