Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

onsdag 2 januari 2013

Rotat bland bildmapparna...

Bonäsleden!















Som jag har letat efter de här bilderna! Trodde de gått förlorade i en skrotad mobil. Så gick jag igenom datorn NOGA och se där, i en mapp som var tokigt döpt till *Mobilfilmer* fann jag dem!
Som den vinterhatare jag är kan jag ändå inte låta blir att minnas vintern 2010 med saknad. Det var skitkallt, vi skottade snö som tokar, snöhögarna tydde över fönsterplåtarna. Men vi fick ljus, frisk luft, motion och hundarna njöt av att få spåra. Skall det nödvändigtvis vara vinter, så skall det vara en sån vinter som då.
Sen kom sommaren! Med solsken,  värme och grönska! Vilken tur jag fann dessa mappar! För vintrar och somrar därefter kan man ju glömma!
Fått upp ett spår...

Ibland var snön så djup att Klinga fick lyftas upp.

Klinga fann en älglega!

Å, så så fint det var! Och nyrensade rabatter, ser jag!

Här låg vovvarna ofta då det var för varmt på baksidan.

Då sommaren är som ljuvligast!

Tuggstund i skuggan...

Och detta gigantiska projekt tog sin början.
KÖKSPROJEKTET!

Fattar inte att han orkade...Men snyggt blev det! Fattas dock
fortfarande en liten detalj. En plåt runt fläkten uppe i taket...

2 kommentarer:

  1. Down memorylane ....ja visst är det skönt med en rejäl vinter som kommer och stannar ...får ligga orörd utan tö och blask....

    Tack för de bilderna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Faktiskt så föredrar jag det framför barvinter.

      Radera