Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

fredag 22 december 2023

Lite allt möjligt och men också en hommage till en fantastisk person...

 Gokväll, mina godingar! Nu är julen väldigt nära och vissa stressar livet ur sig för att få till den perfekta julen. För vem, kan man undra? Förstå mig rätt, jag har varit nere i julhetsträsket under många år då dottern och senare mina bonusbarn var små. I början av december började jag drömma mardrömmar om att jag totalt glömt bort att det var jul och därför inte köpt varken julmat eller julklappar! Denna dröm återkom under många år. 

Men om jag rannsakar mig själv...BAD nån om en perfekt jul? Och vad är en perfekt jul? Såklart vill ungar ha julklappar, vilken unge vill inte det, men nånstans på vägen har önskelistor övergått till beställningslistor...och var kommer då de glada överraskningarna in? Och om man får en julklapp som kanske inte faller en i smaken, vad gör man då? Då jag var liten tackade man och höll god min även om julklappen sög. Edward Blom är min mentor då det gäller julvett😁 I övrigt har vi inget gemensamt.😊

Ni har säkert märkt att det snöat. Här på landet i Fiskvik har jag numera en nyreparerad bil med fyrhjulsdrift som jag älskar över allt annat! Att få den reparerad var dock inte helt enkelt. Vi köpte den i oktober och jag var så rädd om den att jag knappt vågade trycka på gaspedalen efter att våra sista veckor med min hackande och hoppande Ford var i mina tankar. Då vi äntligen fick tag på en perfekt bil så var lyckan total! Vi hämtade vår Tiguan i Skara och JAG var den som skulle köra den ända hem! Min stressmage sa nejnej men jag fick ge mig för vem skulle annars köra den hem annars? Vet ni, jag överlevde trots stress i hela kroppen!😅 Har aldrig ju haft en så ny bil!

Men...

En dag hörde jag ett litet, morrande ljud som inte funnits från början. Blev helt stel av oro. Göbben kontaktade försäljaren och han sa; lämna in bilen på en märkesverkstad så står vi för alla kostnader. Vi lämnade därför bilen på Lecab. Och därefter hände INGENTING på två veckor! Min gubbe fick därför skjutsa och hämta mig varje dag.

Sen fick vi meddelande om att det var vattenpumpen som var kass men att de behövde skicka en offert till försäljaren innan de kunde åtgärda problemet i februari! Både vi och försäljaren höll på att trilla baklänges! Försäljare Marcus sa att vi var fria att söka vilken verkstad som helst för att åtgärda problemet. Vi googlade järnet på bilverkstäder och fann till slut en verkstad som kunde åtgärda problemet onsdagen under veckan därpå, dvs denna veckan. I tisdags stod min man och väntade på mig invid skolan. I vår Tiguan!

TACK, Skåre bil AB! Kommer att rekommendera er till alla jag känner!💓

Nu till det jobbiga...

Idag har jag tagit adjö av en människa som har kommit att bli en mycket kär person, en människa med ett stort hjärta, stort sunt förnuft och till på köpet en FANTASTISKT BRA CHEF! Tack, Maria för den du är! Jag kommer att sakna dig i korridorerna, på kontoret, på teams, på sms. Och jag tror nog att jag talar för alla på skolan!

Jag höll dock tårarna under kontroll tills jag satte mig i bilen...😭

Livet går vidare för oss alla, ett nytt år stundar med nya utmaningar. Men ibland önskade man ju att vi hade sluppit denna speciella utmaning samtidigt som vi måste låta vår nya människa på posten få bli bekväm i rollen som vår nya chef. 

Men...

Jäklar så svårt det är att släppa vår alldeles egna Maria från posten som rektor!!!💝





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar