Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

fredag 31 maj 2024

 Go lördagskväll, mina godingar!

Att bara öppna en kran och det kommer vatten är ju en gudagåva som inte alltid är verklighet hos alla. Hos oss, med egen brunn, får jag tänka efter, om jag dragit igång en tvättmaskin, diskmaskin och SAMTIDIGT satt igång bevattningen så tar vattnet slut JÄTTESNABBT! Då blir inget över till trädgården/hästhagen. Nu regnar det samtidigt som solen skiner...Jag sitter ju säkert eftersom jag har en glasaltan.

Men...

Tänk de som bor i Gaza, Ukraina eller i alla delar av världen där det pågår konflikter/krig...Att gnälla över dålig bevattning i trädgården borde ju vara näst intill straffbart, enligt mig. Bara så ni vet, jag har gjort mitt och röstat i EU-valet. 

Livet efter Humle har inte varit lätt för mig, hans minne är så levande och kommer alltid att vara. Vissa dagar kan jag minnas honom med glädje som den glada lilla hund han var trots sin sjukdom, hans egenheter och alldeles speciella personlighet. Andra dagar kan sorgen komma helt plötsligt och vara helt övermäktig, som då jag duschar ligger Humles egen tvål på hyllan, tvålen som han behövde för sina spruckna trampdynor, då jag öppnar en skåpdörr så finns där alltid nåt som påminner om honom och idag fann jag hans första lekis😭 Igår kom på fb minnet upp om då han kom hem till oss. Så glatt och samtidigt så oerhört sorgset. Vi var så oerhört lyckliga över denna lilla valp och var helt ovetande om vad som skulle komma. 



Humle, du var vår fantastiske
och personliga vovve!💓
Dumle har tagit över ditt uppdrag
vid tandborstningen, bara så du vet. 
Men...

 För att fylla tomrummet efter Humle så kommer det i mitten av juli en liten lapphundstik till oss. 

Men...

Att ersätta Humle är det inte tala om, INGEN kan ersätta honom! Och detsamma gäller alla våra pälsklingar som gått över Regnbågsbron. 

Ja, just det trädgården ja...ehhh, bortglömd😂





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar