Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

fredag 16 november 2018

Nästan husägare...men vi är coola

Gokväll, godingar!
Har märkt en sak, ja. Det verkar lacka mot jul redan den 16 november...
 I vårt kvarter lyser det av juleljusslingor både här och där och adventsstakar lyser fint i fönstren. Tänk så bra det skulle vara om folk istället hängde en sån där ljusslinga om halsen då de rörde sig i omgivningarna i mörkret? 
Gärna en sån där med blinkande renar för komisk effekt... Ja, vad är det för fel med lite glädje i dessa tider då mörkret hotar att slå en i skallen och de regnvåta, snorhala löven hakar fast under skorna som drunknande i vattnet invid en överfull livbåt för att sedan känna sig livräddade i hallen och även en bit in i köket? Även hundarna agerar lövlivräddare via fuktig och kardborreliknande päls...

Men här på Öa måste vi ändå ha de bäst utbildade dovhjortar i trafikvett ever! Igår kväll uppenbarade sig en dovhjort vid ett övergångsställe, jag stannade och där kom hans kompisar, en efter en, totalt 10 stycken på rad och vet ni, tror ta mig tusan att de tittade åt båda hållen innan de gick över! Fast det är jag inte säker på...

Det där med att eventuellt, kanske, möjligtvis, troligtvis köpa hus på landet är nu...hmphf, väldigt nära. VÄLDIGT nära. 
Vi håller dock huvudet kallt och är coola....................eller vad tusan, det där var ljug för nu har vi lagt det högsta budet och de andra har lagt ner sina bud enligt sista samtalet med mäklaren.
Fatta!!!
Vi har NÄSTAN köpt vårt drömhus. Men som sagt, vi är stencoola.
WiHIwiHiiiWiiii.......

Hör ni, ha en fantastiskt trevlig helg och ta hand om varann!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar