Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 6 april 2019

Livet på landet, del 2

Hej mina goingar!Vi har inte dött...men har haft lite annat för oss.
Som att;
Ha fullt upp med det där ni vet...som inte är jätteviktig från början men till slut blir det. 
Tex att gräva bort allt grus från alla rabatter för att kunna plantera våra växter från Abborrvägen 91 så fort som möjligt. Jag har påbörjat vår nya trädgård i liten skala...än så länge. Det kliar ordentligt i fingrarna, kan jag meddela. Jag har trädgårdsprojekt i huvudet hela tiden! 
Även om natten...

Lite jobbigt men också spännande...
Vi har överlämnat vår senaste lappis Glittra till förstamatten inför inför valpning inom ca 14 dar och tänk så tomt det blev! Att bara ha två hundar är ju hur enkelt som helst! Vi besökte vår goding i fredags och då kände vi valparna röra sig i hennes mage! 
Jösses, alltså! 
Vi hoppas jättemycket på att en av hennes valpar är en brun hane för det har jag önskat mig under många år. 




Morsan Glittra

Här är vårt trädgårdsprojekt...

Har grävt bort allt grus och planterat...

Lite blingbling...

Alltså... de gula roddisarna hoppas
jag kommer att överleva med min omsorg

Alltså, det ser inte så himla häftigt ut..

Mina älskilingsväxter från
Abborrvägen har överlevt .De
ser ju inte så himla häftiga ut just nu
men de LEVER!

En av mina älskade dagliljor!

Och tänk...den här godingen har överlevt också!


Jag- som 61:åring känner att jag får sköta om min hälsa minutiöst för att kunna njuta av denna idyll så länge som möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar