Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 20 april 2019

Världen är liten...

Hej alla mina godingar! Hoppas ni mår lika bra som jag och min göbbe nu då solen lyser och temperaturen är behaglig.
Igår var vi valpvakter åt lilla lappisgänget med mamma Glittra i spetsen. Och tänk så glad hon blev över vårt besök! Det värmer matte och hussehjärtat även om vi vet att hon får den bästa omvårdnad av vår fina uppfödare Inger.
Runt midsommar kommer det att finnas en liten lappishane vid namn Hurra eller Humle i vårt hem.

Efter 22 år i förorten så är vi helt ovetande om hur allt funkar på landet.

Nu skall jag tala om hur det funkar på landet.

Då man är ute på tomten och nån åker förbi på vägen så vinkar de, likaså om man rastar sina hundar efter vägen så vinkar folk och vill prata. De stannar och presenterar sig och då inser man att de är flesta är släkt med varann på nåt vis.
Idag satte Gubben och jag staket och då kom ett par promenerandes och presenterade sig. De visade sig vara föräldrar till en av våra närmaste grannar på Abborrvägen! Tänk så liten världen är!

Det som är så himla skönt är att ingen klagar på skällande hundar. Här har vi tuppar som gal vid tidig morgon och hundar som står i hundgårdar och skäller.

För oss är det mysigt att höra granntuppens galande. Han är dock lite sen med sitt galande då jag redan har vaknat till liv då han drar igång.
Mycket mysigare än att höra backtutan på Postnords bil genom hela Abborrvägen...

Ha en fantastiskt go påsk!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar