Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 29 februari 2020

Bilderna på plats

Tjohoooo! Nu är jag glad igen!
Ni som läste mitt inlägg igår vet hur grinig jag var över teknikstrulet med bilderna. Nu är allt bra igen. Mina bilder ligger där de skall och NU mina vänner, skall ni minsann få se på bilder!!!

Jag är sjukt nöjd med dessa lampor!
De är den bästa ersättningen till
vad jag önskade; en sån där 60-talslampa
där motivet är ett vattenfall eller en brasa
som verkar röra sig. Ni vet, ni som är i min ålder..

De kan lysa också!
 Min dotter är fantastisk på krukväxter, hennes kunskap överstiger de flesta växtexperter. Under sommarhalvåret köper och säljer hon sticklingar vilket ger henne ett ordentligt tillskott på sparkontot. Som mammi har jag äran att få sticklingar som andra får betala dyrt för! Har flera dyringar ståendes lite här och var men tyvärr vet jag inte deras värde mer än att de är vackra...Det jag lärt mig är att många av krukväxterna från min ungdom numera är rariteter, de finns inte i handeln längre.

Den här monsteran fick jag som stickling i somras.
Den är lite speciell men jag vet inte på vilket sätt..
Igårkväll/natt tog nog jag och Göbben igen tonårstiden med råge! Det där att kunna se på tv halva natten, ni vet..
Enligt vårt vanliga fredagstradition så somnade vi i soffan under Skavlan men så helt plötsligt vaknade vi och var tvärpigga! På tv-n visades då en jättespännande film som vi inte kunde slita oss ifrån. Den höll på halva natten...utan reklam hade den slutat i vanlig pensionärstid. Och sen var det ett annat program som var bra...
Vi var i säng vid typ 04.30 i morse...Av blygsel avslöjar jag inte när vi gick upp...
Ja, jädrar i dä så seg jag har varit idag. Vi kommer nog inte att göra om detta på minst 10 år.

Men tänk att vi lyckats fått husdjur som är lika kvällsttrötta! De somnade som stockar huller om buller i soffan långt före oss. Då jag ropade på dem för nattkiss så kisade de med ögonen och släpade sig sen upp och gick motvilligt med på att gå ut.

Bästa vänner💗
Ikväll ser vi på Andra chansen. Om vi har tur så ser vi HELA utan sömnavbrott för sen vill vi hemskt gärna se Guldkorn från Så mycket bättre. Följ den spännande forts...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar