Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

måndag 15 februari 2021

Det där med att träna...

Hej mina godingar! Ja, jag veeet, jag bloggar på "fel" dag😏 men fick feeling efter att ha avslutat ett träningspass efter en ruggigt stressig måndag på jobbet. Efter 30 minuter pulsträning på crosstrainern, 40+50 situps och plankan i 2 minuter så har dagens pådrag på jobbet försvunnit ur kroppen. Både kropp och själ mår alldeles perfekt! Energin kommer flödande allt eftersom även om jag gäspade som en tok under bilfärden hemåt. Bara att jag fick skrivarlust en måndagkväll är ju ett fall framåt.

Jag fuskade förra veckan, fy på mig, körde bara måndag, onsdag hade jag tänkt köra ett pass crosstrainer före min massagetid men hade glömt överdelarna av träningskläderna, och min ålder kände alltför mycket blygsel att träna toppless

Så...

Istället gjorde jag därför av med 800 spänn på Family house i väntan på min massagetid. Fick tag på en snygg...nej för tusan, det kan jag ju inte skriva ifall personen läser! 

Fusket fortsatte även på fredagen då mitt alterego KöpKerstin tog över! Hon hävdade att jag istället för träning verkligen behövde handla på typ...Bergvik. Jag var totalt utmattad och föll handlöst för hennes lockelse. 

Men..

Hon fick dock tji för det enda jag gjorde under den sejouren var att tala i mobilen. Viktiga jobbgrejer dock!

Men...

Under mitt besök på Coop mötte jag en kär vän sen många år, en träningskollega från mitt förra träningsmecka och även sen före det en herrans massa år tillbaks, typ...från 80-talet, jösses! Vilka minnen! Vi hade en fantastiskt fin "minnestund" under vår inköpsrunda. Och utan träningen hade vi aldrig träffats! 

På tal om min massagetid...

Det visade sig att jag och massören har gått samma utbildning, haft samma lärare och har samma upplevelse av utbildningen. Dessutom var hon en jäkel på att massera! Fick bara träningsvärk i min högra axel/skuldra under några dar. För mig, helt okej. Hade inte ett enda blåmärke efteråt och det är ju guldstjärna till massören!

Ni som inte ännu provat att utmana kroppen, GÖR DET! Att köra järnet, känna svetten börja rinna i pannan och sen över hela kroppen, bli riktigt jävla andfådda men ändå fortsätta köra järnet efter en liten vilopaus, ger en otrolig tillfredsställelse. Kanske finner du en träningskollega, eller så tar du med en sambo, vän, kollega eller mormor/farmor/morfar/farfar. Skitsamma vilken du tar med på träningen, GÖR DET BARA! 

Cyberkramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar