Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 27 mars 2021

Håll ut!

 Men hej, mina godingar! Hoppas ni mår bra trots att världen är bort i stôll med coronan och allt som följer dess spår. Visst är det tröttsamt? Men vet ni, det finns tips och trix för att hålla ångan uppe och orka med. 

Här kommer mina väl beprövade tips:

* Sök upp en vacker plats, sätt dig på nåt bekvämt ställe och TOMGLO. Men...Lägg bort mobilen! Hörru, hörde ni inte, LÄGG bort mobilen! Så där ja!😀

*Promenera! Ja, jag menar det! En powerwalk gör underverk med kropp och själ. Regnar det? Skit i det, det finns suveräna regnkläder. Och skit i lurar i öronen. Vindens sus eller endast TYSTNADEN är helande för våra själar. Att alltid ha ljud i öronen är en styggelse, anser jag. 

*Ta upp en gammal hobby du inte har hunnit med på många år. 

*Skaffa en pälskling OM du planerat noga för djurets bästa och för framtiden efter corona. För mig finns inget bättre än att vakna på morgonen av en brummande katt på bröstet eller en hundtass som tigger om godmorgonklapp. Djurskydden har massor av katter och hundar som behöver nya hem. De har hårda krav, det är bra, för att skaffa en pälskling är ett stort ansvar. Men man får sååå mycket tillbaks som välbefinnade och omtanke om någon annan än en själv.

* Tänd levande ljus! Men...glöm inte släcka ljusen! Värmeljus är mitt val då jag inte längre vågar tända långa ljus då jag är livrädd att glömma släcka...efter en händelse för många år sen då vårt köksbord höll på att stryka med pga osynk i familjen. 

Igår gjorde jag en förbjuden handling!

Min planering var att efter jobbet köra ett träningspass på mitt nya träningsmecka Hälsohuset. För mig har det alltid känts så himla bra att träna efter jobbet på freda´n. Att få svettas ur mig både fysiskt och själsligt har alltid varit mitt perfekta avslut på min arbetsvecka.Men inte i går..

För...

Igår vred jag ratten höger-vänster istället för tvärtom. Kände ett sting av dåligt samvete men snabbt som tusan kom jag på en ursäkt! Jag behövde ju..humhumhum...göra inköp på...typ Bergvik. Och vet ni, till vänster efter nån smörgåsaffär fanns en ju en affär med lockpriser typ halva priset...Men tjena! Har förut tyckt detta är en tantaffär men efter en sekunds eftertanke igår kom jag ihåg att jag ju ÄR en tant! Måste försöka komma ihåg detta...

Och vet ni, jag hade en fantastiskt fin tid under typ 1 timme! Mötte kära människor som jag gärna hade delat hela eftermiddagen och kvällen med. Så himla kul! 

Ilandsproblem.

Efter att jag bytt till både nyare dator och mobil så är det för jä-igt svårt att dela bilder från mobil till dator. Har svurit helt nya och innovativa svordomar över detta men det har inte hjälpt. Sååå ni får stå ut med endast mina ord tills jag fått kläm på det där med bilder. Eventuellt kommer bilder att tilläggas senare i men det står skrivet i stjärnorna just nu...

Cyberkramar från mig till er!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar