Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

fredag 6 oktober 2023

Fooordens hädanfärd

 Gokväll, mina godingar!

 I kväll får vi mysa i brasvärmen då regnet öser ner. Väderapparna lovar dock solsken under helgen och det är väl en fantastisk ynnest då fukten hotar att tränga in både här och där. 

Jag är en frusen person och kräver yllefilt eller brasa efter jobbet under hösten. Som tur är lider vi inte nöd på ved till braskaminen efter alla stormar under året så därför brann en varm brasa i kaminen då jag äntrade hemmet idag. 

Ja, äntra hemmet, ja...Det har varit en riktig stressrelaterad händelse både till och från hemmet de senaste dagarna. Min gamla trogna Ford har börjat hacka och hosta nåt väldigt och därför fått nya tändstift och grejer för några dar sen. Mådde inte bra ändå. Fick komma till bildoktorn. Fakturan blev lindriga 1000 spänn och jag kände lycka för en kort stund. Vid hämtningen i morse fick jag besked om Fordens tillstånd, den är i livets slutskede och bör snarast färdas till den sista vilan i Bilarnas himmel. 

Min trogan gamla Bettan 
behöver gå till sin sista vila

Den här helgen ägnar jag och Göbben åt bilinköp. Detta är inte helt lätt i denna bildjungel men just nu verkar vi vara helt överens om en speciell bil...Vi har räknat pengar, kollat konton, googlat och  kollat rescensioner på bilföretaget. Verkar ok. 

Fortsättning följer...

Kram från mig till er!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar