Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

måndag 13 november 2023

Sjukstuga med julstämning

Gokväll, mina godingar! 

Vet ni, nu har jag verkligen gått i från mina principer gällande jultraditioner och satt upp alla våra julslingor i trädgården! Och inte nog med det!!!! Jag har kompletterat med nya!!!

 Förstår ni vilket oerhört trendbrott detta är? Men om man bor på landet som vi så blir det mörkt, väldigt mörkt i vissa delar av tomten trots Biltemas rörelsevaktljus...jo, angående den har man mycket övrigt att önska...😜

Men vad tusan, jag är 65 år och har varit stenhårt principfast i hela mitt liv så nu är det dags för rebellen i mig att rucka på vissa traditioner. Min make har ännu inte lagt in nån protest likt den han lägger varje år vid första advent då han hävdar att det är för tidigt att pynta på fredagen då första advent alltid är på söndagen. 

Jaja...

Men ett som är säkert är att jag aldrig, jag säger ALDRIG kommer att julpynta inomhus innan första advent!! Julgranen klädes kvällen före julafton, BASTA! 

Senaste veckan har fortfarande varit sjukstuga. Jag har hasat mig fram på jobbet medan min göbbe hamnat i framstupa viloläge. Men som den stönige göbbe han är så har han ÄNDÅ gått ut på eftersöksuppdrag i skogen som resulterat i fortsatt svår mancold. Och den är faktiskt på riktigt! Fick därför avboka ett sen länge och efterlängtat inbokat besök av våra fd grannar Sabina och Stefan från tiden på Abborrvägen. Finaste människorna!💓Utan dem hade vårt liv på adressen varit helt fruktansvärt! De var verkligen vår livlina inna vi fann vårt paradis. Det känns så gött i hjärtat att vi fortfarande har kontakt med dem. 

Idag hävdar min Göbbe att han mår bättre så därför har vi gjort den sedvanliga resan till kyrkogården för att tända ljus hos mina föräldrar och mormors småpojkar som jag inte hann lära känna innan de gick vidare till Himmelriket, återvinningen med allt skräp, affären för komplettering av allt vi glömt att köpa och sist men inte minst Systembolaget för kvällens hejbaberiba tillsammans med min fd svägerska Sussie med sin sambo Anders. 

Det är en ynnest att fortfarande ha en så fin kontakt med mina fd svägerskor, svågrar och även min fd sambo. Tänk så många som inte kan gå vidare i livet utan när bitterhet och rent hat mot sin fd. Så onödigt att slösa energi på nåt så fruktlöst. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar