Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

onsdag 1 november 2023

Värsta tiden för mig, men det finns utvägar...

 Nu är den förbannade vintern här! Mäh, IGEN!...tänkte nog de som körde av vägen till höger och vänster i måndags morse...

Jag tar det lugnt på vägen jag, är ju sååå rädd om min nya fina bil men hatar det där kalla vita, halkiga lika mycket som bilförarna med sommardäck vid första halkan...jag skulle också vilja ha sommardäck hela året om sommaren ingick som tillval. 

Nu är det skarpt läge för att mota bort vinterns intåg med värmeljus, vackra blommor, värmande och härliga brasor, god mat och dryck, ajabaja för vågen men det tar man ju igen då ljuset återkommer med den härliga våren, då alla vårens växter skjuter skott t o m i snön. DÅ har vintern förlorat slaget! Men vet ni, mina trogna följeslagare sen många år, pellisarna, blommar ännu på fönsterbrädet. Så fina!

Mina trogna pellisar!
Till våren får ni ny jord!

Och...

Jag har handarbete att färdigställa till vår lilla pajas nakenlappisen Humle, tidningar att läsa, t o m Kyrknytt som jag i yngre år lade i återvinningen som en ren reflex, som äldre och klokare har jag börjat läsa den innan jag slänger den, ett bra beslut säger jag som ändå inte tror på nån Gud, utan bara tror på det goda i människan. Just nu ligger dock det Goda i underläge i hela världen, verkar det som...Och vad är orsaken till konflikterna? Religion? I´m just saying...


Ni kan skönja en instruktionsbok...den läser jag varje
dag. Att ha en ny bil förpliktar och ger ny information
varje dag. 

Undrar om det var onda makter som skickade den värsta förkylning sen flera år på mig i fredags eftermiddag? Fick strävhet i halsen på vägen hem från jobbet, huvudet började värka då jag just kommit hem för att öka under kvällen till en styrka jag sällan upplevt trots att jag varit migränmänniska under hela livet. Den höll i sig hela helgen och ärligt, jag trodde jag var på väg att få en hjärnblödning under söndag natt! Vred mig som en mask i sängen och var rädd att ögonen skulle hoppa ut ur sina hålor.  Ingen covid, i alla fall, men likväl inget jag rekommenderar. Nu är det onsdag och för första gången orkar jag med mig själv, dvs styrt upp hemmet!😁

Men det finns trots allt saker att se fram emot, vi har bjudit in våra goda fd grannar Stefan och Sabina nästa fredag och som om det inte vore nog så kommer min fd svägerska Sussie och hennes sambo Anders på lördagen! God mat, dryck och bôbbelkôpp står på agendan båda dagarna. Det kommer att bli sååå roligt!!! Sussie och Anders skall t o m sova kvar och det är jag sååå himla glad över! Vi tappade lite kontakten under en tid så därför är jag oerhört glad över deras besök och allt vi har att prata om!

Så sammantaget så suger inte livet hela vintern, om man påverkar sin värsta tid till det bättre...bara man inte vistas utomhus. 

Min enda religion är "Hatar vinter och vintersport" Jag vet ju att det finns såna som tycker annorlunda, som de där "Vinterälskarna" men är säker på att vi inte skall starta krig pga våra olikheter. Vi är ju goda vänner, juh! Eller hur? Vill bara säga min åsikt. Jag vill inte bråka, snälla? 

Peace!💓







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar