Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 10 augusti 2024

Don´t mention the war...


 Förra sommaren gjorde jag en formation av tre pallkragar i vår stora hage och sådde blomsterängsblommor i dem. 


I våras tog vi bort dem och där de stått blev det såklart märken efter pallkragarna. Det växer igen, resonerade vi. Men icke, det märktes tydligt var pallkragarna stått men vi brydde oss inte nämnvärt...tills jag en dag gick en promenad på vägen utanför vår hage med en av våra hundar och såg märkena i gräsmattan. Det såg ju för tusan ut som ett hakkors!!! Jääädrar så oskönt!

Så satt jag och Göbben en kväll på vår glasaltan och hyresgästerna till våra grannars stuga dök upp. Tyska skyltar på bilen...samtidigt blickade vi ut över vår hage och hakkorsmärkena efter pallkragarna och vår spontana tanke kunde inte bli nån annan än Basil Fawltys: Don´t mention the war, I did i once but I don´t think they notice😂 Är man Fawlty Towers fan så är man...

Igår morse såg jag tydligt märkena efter pallkragarna men då jag gick ut under kvällen och skulle ta foto på eländet så fanns inga märken kvar....Har herr H kommit upp från h-vetet och raderat sitt bomärke, han var ju känd för att sabotera för vanligt fölk under många år...eller är det bara en naturens nyck?

JAG ser ju tydligt hakkorset men det är antagligen
för att jag har kvar bildminnet...

Men hör ni, ha nu en trevlig söndagskväll!

Kram

Från Fiskviks Basil Fawlty






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar