Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

onsdag 13 maj 2015

Anja vs EDS

Jag hatar....nej...HATAR.... verkligen HATAR att ha denna EDSskiten i kroppen!!!

Nu, då värmen kommer smygande så sakta och väcker den mest envisa växten att vakna upp,
Det kliar i fingrarna på mig att få börja vårbruket med allt vad det innebär, då minsann säger Mr Ehler Danlos: Nä du, lilla gumman! Kom inte här och tro att du skall kunna göra som andra människor! Du vet, de där människorna som kan göra precis vad som faller dem in. Utan smärta. Tro inte att du hör till dem. För inte är du väl så dum att du TROR DET?

Visst är du sugen nu, va? Att blaska på med nåt betongprojekt, he he? Men serru, det blir det inget av med, för här är det JAG som bestämmer! BASTA!
Och du, då jag ändå håller på; Tro inte att du skall kunna skriva på den där datorn hur länge som helst för du vet väl att jag sätter stopp för det efter....typ 5 minuter. Eller hur att det sticker och rusar i fingrarna redan nu? Bultar till och med? Hmmm, säg inte att jag inte varnade dig. Visst gör det ont i vänster pekfinger lite extra nu? He he, tänk att jag visste det....Men hur känns det i övriga fingrar då?
Ont? HA! Gissade rätt!

Såg förresten att du köpte lite frön då du kämpade på i affären nyss. Jag var nog liiite besviken att du faktiskt klarade att bära den där säcken med kattsand, jag....
Men du, de där fröna...ärligt, inte f-n har du tänkt sätta dem NU? Var har du jorden då? I förrådet...
Hfmpt....och HUR skall du få ut den säcken då, om jag  får fråga? Bära den? HA HA HA HA!!!
Du är allt rolig du!!!Och om nu din mesige karl hjälper dig med det, hur har du tänkt klara att peta ner fröna i nån behändig liten kruka då? Men geeee dig nu!!
 Men du, måste bara få säga....Då du var ute med de där lurviga sakerna förut...Du såg verkligen ut som en skitnödig trädgårdstomte....Förlåt, men så var det.

Och du, det där som du har envisats med halva ditt liv, träning kallas det väl, lägg ner! Ja, LÄGG NER, säger jag. Du vet ju att JAG bestämmer vad som är ok. Och bara så du vet, du kan glömma att fjanta runt på ditt "träningsmecka" för en lååång tid framöver.
Bara så du vet...

Att få vara mig själv, som jag vill vara, och brukar vara, dvs en vanlig aktiv, kreativ och positiv människa , har inte varit möjligt under en lång tid p g a den ovälkomna gästen i min kropp.
Som alltid funnits utan att jag vetat om den.

För tillfället är det krig på vår adress.
Mellan mig och Mr Ehler Danlos.

Det är ett smutsigt krig som ingen kan vinna, tyvärr.

-Men jävlar om jag lägger mig platt, din jävel!!
-HA HA! Vi får väl se....
Forts, följ.....








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar