Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 2 maj 2015

Ett riktigt skitinlägg...

Egentligen skulle detta inlägg handlat om trädgårdens alla växter som bara poppar upp ur marken så man nästan hör det, men annat kom i vägen...

En stor hundskit, nämligen.
Under skosulan.

Jag HATAR verkligen hundägare som inte tar upp efter sina hundar!!!! Det är ju inte hundens fel att den måste bajsa, liksom.

Det är väl tur att vi i vårt land har bestämmelserna att man skall ta upp efter sin hund, för tänk om INTE...

Vi har tre hundar, de bajsar ca två gånger om dagen.

Vaski, storbajsar´n. 3-4 ggr/dag

Klinga, 2ggr/dag

Lummi, 2-3ggr/dag

I vårt lilla kvarter finns det dessutom ca 20 hundar till i olika storlekar vilket innebär olika stora högar.

Säkert 1000 hundar använder hela vårt område som toalett dagligen.

Tänk er bara....

Så egentligen är syndarna inte så många om man räknar på antalet hundar. Men varför var just JAG tvungen att få närkontakt med den äckliga högen och inte en Hundbajssyndare?

Jag när en dröm att en dag ta en sån där skithundägare på bar gärning och som en riktig Hundskitspolis ropa: Hallå där!!! Har du ingen bajspåse att ta upp efter hunden? Ta här, jag har fickan full, ja!!!!
Man kan undra varför de inte tar upp skiten. Av äckel, lathet, eller  är de rättshaverister, helt enkelt och vägrar rätta in sig i bajsplockarledet?

Man kan hoppas att ingen såg mig då jag gjort mitt fotavtryck i skithögen, för den vilda dans jag genomförde för att få bort äcklet under skosulan lär jag inte komma med i Let`s Dance med.

Men resultat blev hyfsat gott för då jag var nästan hemma hade jag dansat bort nästan hela rukan.
Detta hindrade mig inte från att vilja köra skorna i Klorin tre gånger i 90 grader, men då hade jag nog fått ut dem ur maskinen i storlek 18....
Så det fick bli handtvätt.

Nytvättade

Jag vill bespara er bild på skosulan INNAN tvätt...
Jag gillar mina skor alldeles för mycket för att förstöra dem.

Det är nämligen inga skitskor.

Ha det gött, kära vänner och kom ihåg; titta nedåt på promenaden!!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar