Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

söndag 24 april 2016

Farväl Louise Bugnet

Jag ÄLSKAR tullisar.
Idag fyndade jag papegojtulpaner! Men hallå, endast 39.90 på ICA!

Inga papegojor i köket  men dessa är ändå
snygga

Här står papegojorna...

Idag fick resten av den attans taggiga och risiga rosenbusken se sig besegrad. jajjamensan!
Jädrar så vi slet gubben och jag, innan vi fick upp rötterna!

Sorgligt är att jag tror att vi inte har nån kotte boendes under vår altan med utgång där rosenbusken stod.
För några dar sen låg en kotte död utanför grannens uppfart. Jag har haft lite ångest över om det var en hona eller hane...och om det kanske funnits ungar nånstans...kanske under vår altan...men jag är ganska säker på att så inte är fallet för Lummi brukar gå bärsärk då det funnits liv under vår altan.
Och det har hon inte gjort i år.

Tyvärr Louise Bugnet, du höll inte vad du lovade. Du var
fantastiskt fin med dina rosa knoppar och vita blommor,
men vad tusan fick du för dig dig då du skickade ut rötter åt alla håll?
Under altanen till och med. Och de fina blommorna sket du i att visa oss.
Så nu är det tack och adjö! Skyll dig själv...

En f d Louise Bugnetros.





Och rätt som det var var det vitt på marken!!!!
HJÄLP!!!
Men det var bara hagel och smälte som tur var bort nästan direkt.
Lite mindre jobbigt än trädgårdsarbete är pyssel. Gamla konservburkar har blivit pennburkar...eller nåt. Jag är ju lite sjuk med att spara förpackningar ut i fall att de kan komma till nån bra användning.
Idag stod jag på Coop och funderade på om jag skulle köpa konserverad majs. Varken jag eller Gubben gillar dock majs men burken var ju lagom stor och bra på alla sätt...

Förståndet vann och majsen fick stå kvar i hyllan.

Däremot fann jag en jättesnygg burk med blandade bönor och den hamnade snabbt som attan i korgen!



Före detta krossade tomater...viken tur
att jag också sparar på små tygbitar....
Och nu, ÄNTLIGEN verkar våra tre amigos ha utlyst vapenvila . De har mobbat varann till och från. Ibland har Cissan mobbat Syrran, eller så har Skrållan mobbat  Cissan, Eller tvärtom....Inte så att de slagits eller så, utan mer mopsat sig.
Men idag fann jag dem stationerade så här:
Frid!

Jösses! Då jag ser ut genom fönstret så har löven på buskarna utanför blivit större än de var igår!!!!
Det får bli en trädgårdsdag idag, helt klart. Plantor skall flyttas, jord skall vändas, komposten skall tömmas,
Och ja visst ja, mindre kul....min trasiga bil skall bogseras till verkstan...
Undrar om det går att använda den till nåt pyssel, istället?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar