Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 10 mars 2018

Dödlig förkylning och att köpa sig frisk

Hej igen, mina vänner! Efter min näradödenupplevelse förra veckan så är jag nu på benen igen.

Är inte förtjust i selfies men här tog febern över omdömet...
Innan jag föll ihop i en "tyckasyndhög" så hann jag pyssla ihop en liten fin plätt av fuskpäls till katterna framför kaminen. Dock har de skytt den som pesten, de fisförnäma prinsessorna...
Efter detta blev matten näst intill dödförklarad i förkylning.
Men så....
Återkom livet och matten kunde göra sin plikt som tvåbenting dvs att göra livet så smidigt och perfekt för sina inneboende pälsklädda som möjligt.

Som kattbetjänt så försöker man ju ligga i framkant hela tiden.
Så då jag kände mig på livets rätta sida så tog jag mig för att fixa till en tråkig pall i vårt vardagsrum. Med tillförsikt, ludd, häftpistol och gott humör tog jag mig uppgiften.
 Jag är nöjd.
 Och jag tror att kissarna är det också. I alla fall Cissan, som har provlegat. Och tuggat päls...och tuggat päls...
En tråkig pianopall förvandlad till en kattbädd!
Då jag orkade stå på benen efter en vecka så orkade jag faktiskt åka och tanka bilen så tog jag en sväng till Gubbens jobb för lite tröstköp...och tänk så fina ljuslyktor de hade fått in! Nu förgyller de vårt vardagsrumsbord! Men inte bara dom...

Men åhhhh, så fina!
För jag fann ju guldiga varianter också...så jag slog till!


Här står de, guldlyktorna! Och jag är SÅÅ nöjd!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar