Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 6 juli 2019

Oj oj, nu ligger jag efter i bloggandet...

Nä men tjena, gänget! Är ni redan här?
Då får jag väl skriva ihop nåt i hastigheten så ni blir nöjda.

Börjar NU!

Vi har nu bott i Fiskvik i 4 månader. Energin att få allt perfekt har sakta men säkert sjunkit till långt under medelperfekt och dessutom har ännu en underkategori tillkommit, "perfekt inom en 10-årstidsperiod med möjlighet till förlängning".
Det tog ca 1 månad innan tavlorna kom upp på trappväggen. Jag var omåttligt stolt då jag fick upp dem utan hjälp av maken. Jag kan om jag vill, men det är gött om han gör det...
detta kallas kvinnlig list och bör ej hojtas högt om framför allt inte med män inom hörhåll.
Fast ibland är det på på riktigt omöjligt för mig att göra saker som jag vill ha gjort snabbt då Göbben inte är hemma. Mycket irriterande att inte kunna hålla fast, ta i eller bryta upp saker.
Men det är en annan sak...
Tillbaka till tavlorna.
Förra veckan ropade min själs älskade Göbbe på mig i från övervåningen. -Anja, kom, hojtade han.
Lät som det var viktigt så jag gick upp.
Nu är det upp till er att upptäcka vad Göbben upptäckte!

Rätt

Fel


Ett litet steg på vägen mot det perfekta hemmet är ändå att vi har köpt en ny tv så vi kan utrusta vårt gästrum med tv(framför allt då husse vill se idrott där han inte orkar hålla truten på sig) men också
för våra framtida gäster som kan roa sig i lönndom om vi som värdar är tråkmånsar. 
Jag som alltid haft en något negativ inställning beträffande tv på väggen överraskade mig själv med att föreslå detta!
Har ni hört, va? Ibland häpnar man över sig själv😀
Men med ett barnbarn i värsta klåfingeråldern så känns det säkrast för alla om tv-n sitter fast på väggen. Sen kommer barnbarn nummer 2 att vara i den åldern inom en snar framtid..
Som en liten parentes kan jag meddela att jag har försökt återställa radiokanalerna efter lille prinsens förra besök. Det var inte helt utan problem...

Nu tillbaks till väggställningsbestyret.

Göbben högg direkt, han har lobbat för detta under lång tid och for som en oljad blixt för inköp av väggställning till 2 stycken tv-apparater. 
Min Göbbe är tyvärr väldigt förtjust i Biltema...
Svordomarna har varit många och osande vid uppsättande av dessa ställningar! 
Skruvar som varit för korta mm, mm. Men efter grejande och trixande av min eminente handyman så sitter nu 2 stycken tv-mackapärer på väggen och dessutom fungerar de båda två. 
Perfekt/Check
I gästrummet då svordomarna osade
 som mest
 I min mobil är hund- och kattbilder överrepresenterade, även barnbarnsbilder förekommer. Men mest våra lapphundar och röda huskatter.
Men nu skall ni får höra...eller näää, läsa menar jag ju, om en jätteknäpp grej!
Den 2 juni skulle jag överföra några bilder från mitt galleri till min mejl. 
I mitt galleri fanns då en bild på en liten hund som jag aldrig sett!
Igår kollade jag galleriet igen och där dök det upp 3 foton av en för mig heeeelt okänd kvinna!
Hur är detta möjligt?
Nu är min fråga, är det nån som kan se mina bilder från mitt galleri? 
Är i och för sig inte så orolig, har inga nakenfoton eller prekära bilder där, det är inget som ligger oss varmt om hjärtat om jag säger så, men det känns ändå lite...vad skall jag säga, oroväckande på nåt sätt. 
Idag har det hänt en historisk händelse på Fiskvik 210. 
Frua bakade kanelbullar! Det är ingen ständigt förekommande företeelse, men då vi väntar kärt besök i morgon så gjorde jag mig till lite extra. 
Vilka som kommer? Är det av intresse för er? Ni är nyfikna, alltså?
Nåja, jag får väl stilla er nyfikenhet då, vi får besök av våra bästa grannar på Abborrvägen. De som gjorde att vi härdade ut så länge som vi gjorde. 

Åhh, en grej till innan ni stänger ner datorn och drar igång grillen; Jag hade så himla vackra vallmo på Abborrvägen och de jag grävde upp och tog med överlevde inte. 
Har försökt få tag på vallmo i flera trädgårdswebbar men icke. Våra lokala trädgårdscenter är ju blaha. 
Men så har jag en dotter som kan konsten att snoka reda på bra webbsidor och grupper. Hon har alltså funnit en kvinna som säljer vallmofrön av de mest fantastiska färger och presentat mig dessa frön. Nu har de tagit sig alla utom en sort, och tänk att jag sörjer dessa outvecklade frön nåt så otroligt istället för att fröjdas över de som kommit upp. 
Jag borde ha stryk, eller hur?
Kolla så de gror! Utom i en kruka😭 
Nä nu får jag ge mig, ni har väl annat att göra än att läsa min blogg.... men det känns som jag glömt nåt...
Hmmm...det kommer snart...tänd grillen nu men använd ingen tändvätska, det är mycket bättre med matolja i en pappersbit..men nu tror jag att det börjar klarna för mig.
NU kom jag på vad jag skulle skriva!

Jag har ju SEMESTER i 4 veckor!

Men hör ni, sola med förstånd i regnet!😆

Solregniga kramar till er godingar!😎


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar