Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 19 oktober 2019

Lördagsnöje...

Hejhopp mina vänner!

Efter vår flytt till vårt paradis på landet med mycket större tomt mot vad vi hade förut så har begreppet räfsa löv fått en helt annan innebörd.
Vi har ett bigaråträd intill vår altan som fäller löv HELA TIDEN! Jädrar så trött jag är på detta träd! Samtidigt vill jag inte ta ner det eftersom det sitter en fågelholk i det och i våras fanns en familj i holken. Men vi behöver ansa det nåt otroligt, det har inte gjorts på många år så därför är det lite akut nu. Vår fantastiske granne har hjälpt oss med de andra träden så kanske kan han hjälpa oss med detta också innan vintern kommer. Fast det är lite jobbigt att be om hjälp hela tiden...

Här har jag nyss sopat...nya löv
redan på plats
Att gå på altanen då den är fylld med klibbiga löv är förenat med olycksrisk så därför började jag dagens arbete med att sopa bort alla förbannade bigaråträdslöv från altanen.
Fortsatte sen på "lilltomten" där löven fortsatt sin färd.

Men sen...
Jädrar i min låda!
Jag har räfsat löv i flera timmar! Och i min värld gäller RENT på området!
Inte ett löv skall få finnas då jag är färdig.
Idag kom misslyckandet...

Ärligt, vem är ansvarig för lövfällandet här i landet?

Lövén, kanske?

Efter lövräfsandet gick jag in för att fortsätta mitt knog inomhus, vad ser jag då utanför fönstret?!?!?!
Jo en massa löv där jag just räfsat och sopat!!!
Här var det nyss helt fritt från löv...
Dagens träningspass på bollen är därmed inställd.

Bollen och jag har varit bästa kompisar under veckan. Jag har kört bollpass i 3 dar och jädrar så bra jag känner mig i kroppen! Inget EDS symptom än så länge och det gillar jag.
Jag kämpar på och har förväntningar om att kunna köra golvpass på Kilene inom en snar framtid.
Det där med att köra på så kroppen är helt slut är en längtan i mig. Fast det är långt till detta än så länge...
Men som stönig kärring så vet man aldrig när jag är på gång...Jag kommer säkert bli överraskad själv då det är dax!😀

Det där med motion...
Idag har jag grävt en rabatt. Inget märkvärdigt kan tyckas...
Men där det blivit en rabatt har tidigare suttit en buske. En buske som har de värsta j-a rötter i världen. De där rötterna är inte lätta att få bort...har jag märkt. Men nu har jag grävt och grävt och till slut så blev det en rabatt!
Mitt fina gräs har fått sin plats på samma ställe och jag skall minsann hålla koll på om den j-a busken dyker upp med nåt skott för då skall den dö!!!

Miskantusgräs. Och bara så ni vet,
rabatten SKALL vara oregelbunden.
Nu gjorde jag en liten paus och gick in i köket i ett ärende och då jag kom tillbaks till soffan så kände jag en mycket tydlig känsla av träningsvärk i låren.
Bolljävel!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar