Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

fredag 25 oktober 2019

V.43

Gofredagskväll på er, mina vänner!
Hoppas ni har fredagsfeeling och just nu håller på att stöka i köket med lite extragod fredagsmiddag, har hällt upp ett glas gott vin eller öl, och bara har det jättemysigt.
Det är en perfekt fredag!

Själv har jag varit gräsänka hela veckan då min älskade Göbbe är på älgjaktsäventyr med två av våra vovvar.
Då maken far på älgjakt brukar det mesta gå åt fanders härhemma.
Såsom:
Nån lampa i bilen blinkar
Lampan som blinkar börjar lysa RÖD
Bilen startar inte...
En säkring går i huset och allt blir mörkt och den finns inte att finna i proppskåpet
Tvättmaskinen går sönder
Snön vräker ner och jag hinner/orkar inte skotta.

Inget har hänt under denna vecka.

Däremot har jag blivit förkyld. Snoren rinner oerhört ofräscht och jag får snabbt som ögat springa iväg och snyta mig innan ryktet går om mig och mina snorsträngar under näsan.

Dock är jag inte intill döden sjuk. Som husse brukar bli under några få intensiva dagar...
Jag har orkat gå hundprommar med de två hemmavarande löptikarna som ratades av husse inför älgjakten. Ja, hur skulle det gå med jakthundar som blir kärlektskranka istället för att göra sitt jobb?
Husse bävade.
Dessa två tjejer gör grannkillen Dunder upp över öronen knasboll!
Det påminner mig lite om tonåringarna som jag umgås med under dagarna...

Nu har jag landat i soffan med datorn och det där med att laga god kvällsmat känns som en utopi.
Är inte hungrig. Näsan rinner och huvudet känns fyllt av bomull.
Men mys vill jag ha så därför har jag tänt massor av värmeljus eftersom jag inte orkar gå efter ved till en rejält. värmande brasa.
Vardagsrumsbordet

Köksbänken, mina höstfavoriter

Under tv-n

Finbyrån

Köksfönstret

Förstukvisten

Barbie

Som av en händelse så har jag köpt halloweengodis utifall det skulle dyka upp några spöken här på landet där medelåldern är drygt 60 år...
Dyker det inte upp nåt spöke under kvällen så...

Ingen har svält ihjäl i Sverige under det senaste århundradet, sägs det, så jag jag överlever nog.
Imorgon kväll kommer älskade Göbben hem och då återgår allt till det normala.

Visdomsord:
"Spöka inte för de som icke vill"

Ha en fantastiskt helg och glöm inte att ställa in grillen på söndag....

Kraaaaaam!!!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar