Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 9 oktober 2021

Höst- på riktigt!

Hej mina godingar! 

Har ni saknat mig? Så dum fråga, såklart har ni haft annat för er än sitta och vänta på ett blogginlägg från mig! Vore ju helt crazy annars, eller hur?  

Sen sist har det hänt massor och vissa händelser vill jag inte gå in på här. Det är för privat, helt enkelt. 

Men...

Nu är jag här igen och har nåt på hjärtat om ni har tid. Men har ni inte det så är det helt ok.

Idag plockade jag in det sista av sommaren. Alla dekorationer, fågelbad mm har nu sin vintervila i förrådet. Taket till paviljongen tog vi bort under veckan då det helt plötsligt blev en lucka i blåsandet! Men jösses, så tomt det blev!😔

 Förhoppningsvis klippte vi gräset för sista gången idag, men man vet ju aldrig...

Hösten kan vara fantastisk med vackra färger och krispig luft men än så länge har den inte visat sig nåt vidare, kanske nån dag men då har jag inte hunnit utanför dörren innan kvällen.

Hmmm, nu låter jag bitter, märker jag, men inte lika bitter som Cissan, som nyss strök förbi mina fötter och krävde att jag skulle öppna kattluckan som är stängd fr o m idag fm. Det hon inte vet är att den är STÄNGD pga hennes framfart bland möss och fåglar som visat sig i små äckliga vita maskar i hennes rumpa!😤 Medicin är inköpt och skall tryckas in i hennes mun under 3 dar. Detta föranleder inomhus vistelse under dessa 3 dar. Går ej att överklaga. Jäspalt så sur hon ÄR!!!😁 


Inte bara Cissan som är missnöjd just nu, våra novemberkaktusar är griniga som tusan! På förra adressen, skötte de sig klockrent efter att jag tagit in dem från glasaltanen ivid första kylan och ställt dem i fönstret närmast braskaminen. Knopparna exploderade! Gör samma nu, men de VÄGRAR samarbeta! Forts. följ...

De vackra höstfägerna är borta och nu väntar bara 
den tråååååååkiga hösten och vintern



Sista betongprojektet. Beongsäcken tog slut så
projektet fortsätter nästa såsong.


Nä, nu får ni sluta läsa och ta mysa med era nära och kära! 

Kraaam på er!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar