Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

söndag 16 april 2023

Äntligen sol och värme!

Hejhopp, mina godingar! 

Vilket väder vi fått! Solen skiner och värmen kommer allt mer. Kan det bli bättre?

Kolla krokusen! 
Jag blir lika lycklig varje gång 
jag upptäcker vårens första blomma!

Min kropp säger numera nej till att gräva rabatter,  kånka på tunga saker, vända komposter, göra stora tunga betongprojekt...Ja, det finns massor av saker jag inte längre kan göra pga den attans EDS:en. 

Men...

Nu har jag kommit på ett sätt att lura den! Eftersom jag inte längre orkar gräva ett potatisland så får jag väl lägga potatislandet ovan jorden. Har idag skapat en början på två så kallade hügelbäddar. Nu skall det sättas potatis!


Här kommer det att växa
potatisar.

Tänk så mycket bôs från trädgården som kan återvinnas på detta sätt. All vintertäckning från rabatterna ligger nu i bäddarna, likaså grenar, små stubbar, ja allt som kan brytas ner helt enkelt. Sen skall det vräkas ut brunnen hästskit också, den kommer i från pållarna på andra sidan vägen. 

Efter att Cissan blivit påkörd och så svårt skadad att hon behövde få somna in så får inte våra katter gå lösa utomhus. Syrran har dock ingen längtan efter att härja omkring utan är nöjd över att sola sig på altanen. Blixten får ha sele och långlina, mattes skarpa öga följer honom för varje steg han tar. 





Ja, altanen ja. Då värmen kommer så vill man bara sitta där och mysa, människor som djur. 



Våra pälsklingar myser!

Nej, nu har jag inte tid attt  sitta och skriva, måste ut och fylla på hüglebäddarna!

Adios!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar