Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

fredag 15 mars 2024

En vecka har gått...

 Då var det fredag igen, mina vänner. Då man tittar ut genom fönstret så får man en förnimmelse av en svartvit, polsk långfilm från 1979. Regnet smattrar och väderapparna förebådar SNÖ i helgen...

Märker ni en ton av svårmod hos mig, månne? Jag förnimmer ett JAAAA! i Men ni är väl ändå helt otroligt observanta, mina godingar! 

En vecka har gått sen vår Humle lämnade oss och tack vare att hans avslut fick ske så fint härhemma så har sorgen varit uthärdlig.

Om inte...

Det kommit ett märkligt samtal till min Göbbe på tisdagen, fyra dar efter Humles bortgång, som rev upp frågor och motstridiga känslor hos oss, framförallt hos mig, Göbben uppfattade inte fullt ut vad människan i andra ändan sade pga språkliga svårigheter och ville bara bli av med henne. Det han uppfattade var att hon var uppfödare av Finsk lapphund i Uppsala och att hon ville ha uppgifter om Humles sjukdom. Men varför ville hon veta detta? Och så nära inpå Humles bortgång...Vem har så dåligt omdöme? Kände så stort obehag över detta att jag messade vår vän och tillika hunduppfödare och frågade om hon kände till denna människa. Fick negativt svar. 

Jag googlade och fick fram kenneln och mobilnumret stämde med Göbbens samtalslista. Onsdag morgon messade jag henne och frågade henne om syftet med hennes samtal till min make eftersom det fanns språkliga svårigheter och vi var fundersamma om varför hon tagit kontakt. Fick då till svar att hon funderade på att para en tik med en släkting till Humle och ville veta om hans sjukdom. Hon hävade att hon talat med hans uppfödare. Då jag påtalade att det inte stämde så ändrade hon sig och sa att det var Humles pappas uppfödare hon kontaktat. Såklart messade jag då henne! Hon är en lika kär vän som vår uppfödare och jag har fullt förtroende för båda. Det stämde att hon fått ett samtal från denna kvinna och fått obehagliga vibbar. Under samtalet så gjorde hon klart och tydligt att Humle precis hade gått bort och gav också Humles uppfödares namn. Detta nekar denna människa till att ha fått veta...

Jag orkar inte bry mig mer men kommer inte att rekommendera hennes kennel till någon! Jag och Göbben håller oss till våra finaste uppfödare Vallarjäntans och Lappizaros. 

Hos dem är vi trygga!

Kram på gråa freda´n!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar