Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 21 juni 2014

Lummi och jag är nr 1, just nu

Hoppsanhejsan, nu är jag tillbaks efter en hel massa annat. Ibland blir livet aaaaningen för fullspäckat för att man skall hinna sätta sig ner och blogga i lugn och ro.
Under veckan har jag tillsammans med en hel skola flyttat till nya, fina helrenoverade lokaler. Nåja, vissa saker är ju åt fanders, såsom mitt kontor, av mig genast kallad "bunkern". Jag tycker mig vara en ganska positiv person sådär allmänt, en dretkärring ibland men allmänt så... hyfsat tolerant. Men ärligt, kul är det med ett kontor utan fönster mer än i dörren och dessutom en glasdörr rakt in i elevcafeterian?
Hornen ut på mig!
Sen är det också skitjobbigt att "min" elevstödjare har bestämt sig för att sluta hos oss för studier eller eventuellt jobb i London. Jag är sååå ledsen över detta, och ungarna kommer att sakna honom nåt oerhört! Men samtidigt så önskar jag Mr Calle lycka till i livet för visst skall han pröva sina vingar i världen, såklart!!
20 år och så himla "vuxen" att härt.....ja, ni vet.

I torsdags var det då dags för besök av Maja-hundpsykologen. Jag har otroligt stort förtroende för henne, klok som en bok, helt enkelt.
Hon fick verkligen uppleva vår vardag då det ringer/knackar på dörren!
Men vem är bättre lämpad att stå ut med såna utskällningar än en hundpsykolog?
Och tänk så bra det är med en annans ögon på saker och ting? Hon sa...då hon blivit insläppt efter...ett antal minuter; kan ni inte ställa ett kompostgaller i dörröppningen där du visar in dem då det ringer på dörren så slipper du ha kollen hela tiden?
 Men tjena!!! Varför har jag inte tänkt på det? Vi har ju kompostgaller på massor av ställen! Utom till det de är till för.....
Efter ett långt samtal och övning med Lummi med en granne med snällaste vovvarna i världen så fick Maja se Lummi i aktion. Nu har jag och Lummi i  fått läxa att vara på nya ställen, gå i skogen eller där det inte finns några hundar. Hon måste få ner stressnivån, helt enkelt. Tjena hej! Jag letar och letar....
Men vi har i alla fall varit på två nya ställen. Igår på hundklubben och skogen intill. Idag på spåret intill KMTI, Vovven var på G hela tiden, inte alls avslappnad och nosvillig.
Det kommer att bli en låååång rehab för lilla Lummipummi, känner jag. Men vad gör man inte för ens älskade hjärtan? För mig finns inget viktigare än mina pälsbollar!

Gubben kom hem igår, trött men ändå kontaktbar och vi planerade vår fina altan i detalj...innan han somnade gött i soffan efter maten. Vinglaset stod orört och jag lät honom sova. herregud, han hade ju varit uppe sen 05.00.
Hela kvarteret var tomt på ungar med föräldrar och det var helt tyyyyyyst.....Gött.

Idag har Gubben snickrat som bara den och jag har gjort  hundprommar i bött! Våra förstisar Vaski och Klinga är ju bara sååå himla kul och inte ett dugg jobbiga att vara med, men så har vi lilla Lummi....suck. Men det kommer att bli bra. Då hennes stressyndrom har lagt sig.
För mig finns inget annat.
Har jag berättat om mina "kontrollsyndrom"....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar