Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

söndag 15 juni 2014

Helgen

 Helgen har varit otroligt givande, med betongarbete och altanbygge. Vet inte när jag senast tittade på TV...Vi  har jobbat på, Gubben och jag och på kvällen har Spotify åkt på. Vi har snöat in på Rasmus Seeback och Håkan Hellström!! Herregud så bra de är!!

Så här långt har Gubben hunnit på altanen

Här kommer jag att infinna mig i morgon, efter lunch.
 Så hände det sig i går kväll, att jag råkade kolla en blogg.
Det heter Pelseterapi och tillhör matte till Klingas bror Grim.

Och så fick jag då reda på att han inte längre fanns..Jag kunde inte sluta gråta då jag läste mattes fina ord. Hon hade också lagt ut en film med bilder från valp till..ja,,,död. Varje gång jag tittar på Klinga så ser jag Grim. Han var utbildad servicehund och hade precis klarat examen då han fick sitt första epilepsianfall.
I maj orkade han inte längre. Hans kropp hade då tagit så mycket stryk av anfallen och medicinen hjälpte inte längre. Hans husse och matte fick ge honom det värdiga slut som han behövde.
Den otroligt jobbiga delen av att vara djurägare.
Så sorgligt!!!!
Jag hade tårar i ögonen hela gårdagskvällen, tror jag....



tog kort på min fina vallmo igår...Skit på linsen,visade
det sig, men visst ser den lite frostad ut...
 Känner mig annars otroligt positiv till att få komma tillbaka till Skåre och "riktiga" Ilandaskolan. I morgon packar vi förhoppningsvis det sista, Maggi och jag.

Så idag laddade jag inför den utmaningen genom att ta en ny joggingtur på Kilene. Så himla gött att härt....ja ni vet....
Detta var 3:dje gången sen mitt 10:åriga joggingsuppehåll.
Inga krämpor.
Heller ingen världsrekordtid, men det är inte det viktiga för mig, snarare tvärtom.
Och i öronen endast fågelsång och vindens sus. Det kommer aldrig att finnas öronproppar med musik i mina öron!
En skymf mot naturen, tycker jag. Och mot mig själv. Vi behöver alla naturliga upplevelser, inte hela tiden bli matade med tekniska prylar som gör oss beroende.
Skulle ta en bild på min fina vallmo igår. Hur jag än
 försökte så blev bilden såhär. Skit på linsen,
visade det sig, men visst blev bilden lite frän ?



Dagens betong....Jag är helt såld på
denna hobby!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar