Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

fredag 26 september 2014

Goa ongar, helt enkelt!

Ibland, då man inte ser skogen för alla trä´n, så är det för himla härligt då helt plötsligt hela urskogen breder ut sig framför en!!!
Nu tycker ni väl att jag svamlar...och kanske gör jag det, men om jag säger så här då: Ibland så kan jag bli för dj-igt trött på ungdomar som inte vill, kan eller orkar ett sabla dugg och till på köpet har en mindre kul attityd mot oss "övervuxna" personer. 

Men nu skall ni höra..hm..läsa, vad jag upplevt idag.

Vår skolcafeteria skall våra ungdomar sköta med vuxna som stöd. Detta är en utmaning varje dag. För mig och några till...

Utom idag.

De två killarna blev hastigt och lustigt handplockade i korridoren av vår Ängelresurs Maggi.
Att sådär i flygande fläng få en sån förfrågan är inte helt lätt. Inte ens för mig...som vissa dagar knappt vet vad jag gjort, varit och varför...
I vår skola har vi fredagsfika, vilket betyder en storm av ungdomar som vill ha en en kokosboll NU och snabbt som tusan! Dessutom har ansvaret utökats i och med vår nyrenoverade skola. 
Fin som tusan, för den delen.

Idag har vi haft den värsta, bästa servicen ever i cafeterian!! Mitt hjärta svämmar lätt över, det vet ju ni som har läst min blogg ibland, och idag har tårkanalerna verkligen haft det tufft. Och då jag såg en disktrasa i näven på den ena killen, svepandes över bardisken, DÅ bröt jag nästan ihop av glädje och framtidstro!! Det finns alltså ungar som kan hantera en disktrasa tillfullo!! Och då man dristar sig att tänka vidare...Kanske kan de nåt annat nyttigt för hemmet? Dessa pojkar var hårt prövade idag och avgick med dubbelt MVG...Äsch, det finns ju inte längre, dretans Björklund tog ju bort det...hm, få se nu...
Är A bäst eller sämst? Kanske skall man ha så långt bort i alfabetet för att vara bäst...eller? Hm.... Om så är fallet så fick dessa två i så fall Ö!!

Att utan protest tömma alla säckar med äckel i våra nya "sopstationer" är värt guldmedalj, särskilt då en "klasskamrat" kom ut från klassrummet och skrattade OCH dessutom fotade med mobilen. Ni kan säkert räkna ut till vilken kategori han hör...

Dessa två goingar har gjort min dag så alldeles fantastisk att jag under hela dagen svävat omkring och trots krångel inte gått i spinn och deppat ihop. 

Nädå...

Inte ens då jag fick återvända till kontoret då jag haft hjärnsläpp och glömt att göra en MYCKET viktig sak blev jag f-bannad. Nää, mild och fin, helt enkelt.

Och då jag senare, på Gourmanderiet-för övrig min favoritaffär(fram tills idag...)blev snorkigt betjänad av "biträdet" lade jag det bara till handlingarna. 
Fast det är inte försent för vedergällning än...Jävla gubbe!!!!
Men man får ha en viss förståelse för såna gamla stofiler som inte har fått samma utomordentliga uppfostran som dagens ungdomar( med ytterst få undantag) har fått. 

Men min "return" till Gourmaderiet kommer att vara "taggtrådsvass"...











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar