Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 18 oktober 2014

Lördagssysslor...eller inte?

En lördagsmorgon i vår familj betyder; Vakna upp  med omedelbar verkan: 8.30 då vovvar är kiss-bajsnödiga/hungriga. Snabba ryck!
Se där, då var man vaken!
Vovvar behöver MAT och det pronto!
Kaffe till matte och husse.
Efter det, dagens "att göra lista".
Den brukar bli brutalt delitad...för att behöva tas upp vid senare tillfälle...
Och så var man då halvvägs i helgens "viktiga" ärenden.
Nja, vi gör det i morgon istället, säger "nån".
Känner ni igen er eller är vi unika?
Mina förväntningar om helgen har redan fallit. Vi skulle ha rensat ett kontor, röjt i ett förråd och dessutom städat bilarna.
Men inte blev det denna helgen heller. Och tänk, vi dog inte nu heller!
Nya tag en annan gång...

En sak som jag finner underligt är att mina orkidee´r inte beter sig som jag vill. jag ger dem de bästa levnadsvillkor och vad ger de tillbaks? Jo, en blomning bortom all rimlighet!
Kolla blomman...längst ut...
 Att se blomningen läääääängst ut på stängeln är elakt av orkidén, tycker jag...Vad gör jag för fel, tro?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar