Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

söndag 19 oktober 2014

Britt-Marie och jag




Han har gjort det igen, Fredrik Backman. Gjort mig överväldigad, alltså. 

Man kastas vilt mellan alla känslor man kan tänka sig ha i kroppen. I från att skratta hysteriskt till att känna en stor sorgsenhet över människors ensamhet.
Jag har legat på rygg i soffan med en katt på magen, i stort sett hela dagen med avbrott endast för hundrastning och toabesök, läsandes denna fantastiska bok!
Ordet "besticklåda" kommer för allt framtid att framkalla sann glädje hos mig.
Jag kanske också kommer att lägga in "sannerligen" i talet lite oftare än förut...

För en stund sen lade jag motvilligt ifrån mig boken då jag insåg att jag annars snart skulle ha läst ut den....och jag vill inte skiljas från Britt-Marie, Sven, Någon, Bank och alla andra figurer i Borg.
Nej, jag får försöka dra ut på det på nåt sätt....

Boken ligger retsamt nära, just nu.....Nä, nu läser jag ut den och hoppas på att Fredrik har en ny bok på gång!

Och hör ni, läs den!!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar