Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

fredag 7 november 2014

Unikt recept!

 Gräsänkan på 91:an har lyckats med det oerhörda; att göra en varm, välsmakande måltid!
Ja, det är säääkert!
Bildbevis finns, i händelse av att det skulle kunna tas för en skröna...
Kolla noga nu:

Ingredienserna....ni läser på paketen, ok?
Hmmm, ok broccoli och bladspenat finns i formen...
Oj, glömde kryddkvarnarna! Fyra sorters peppar och grovsalt,
 nu vidare till nästa bild...



Ni såg äggen väl? Blanda dem med grädden, lite löst, liksom...
sen vidare till nästa bild...

...glömde ju att hälla i timjan, så det kom nu...

Laxen får försvettas i micron(min bästis)

Kolla bara!

Så är det dags för fetaosten, grädden och äggen att samsas...

Brrrrrummmm...


Så har vi då här alla samlade på samma bild för att
molas ner i samma form...

Här!

Efter...en viss tid(vaddådå, man får väl kolla?!)
 så var det färdigt.

Jag vet inte jag, men det kanske ser lite...eljest ut...
Men det var gött, i all fall!
Och hälften är kvar tills i morgon.
Det betyder att
jag slipper laga mat i morgon. Micron regerar! 

Vad tror ni? Matmästarna? Eller kanske Matvägrarna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar