Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

fredag 19 december 2014

Och där gick jag i mål för i år

Tänk att en hel termin har gått och jag överlevde. Ja, inte bara jag, utan alla vi som kämpat på för våra ungars skull. Heja oss!

Nu har äntligen julledigheten infunnit sig och jag inledde den med att trampa i en stor hundskit. 
Rejält intryckt i sulan på min grova känga doftade den som nåt som man INTE har nån längtan efter, särskilt inte i bilen.

Att ha ont i ryggen är inte så kul. Inte i resten av kroppen heller, för den delen. Inte nåt man liksom ber om. Jag har ju vanan inne med att vara osams med kroppen och under sista tiden har vi varit riktigt i luven på varann!

Men...

Jag brukar vinna för det mesta. För jag är ju en stönig faan!
Igår var en riktigt skitdag.
Dock for jag iväg på Soma Move. Hade aldrig provat förut och guuuud så eländig jag kände mig.
Min kropp försökte verkligen säga ifrån hela tiden. Men vadådå...
Hade ont i bött efteråt, men jag är som sagt en stönig jävel...Satt mig i massagestolen och körde två program på raken. 
Och bara för att vara trotsig så bokade jag ett Tabatapass för idag!

Det finns ett utmärkt ordspråk som säger; "Ont skall med ont förgås". Ingen dumskalle som kom på det, inte. 
Kroppen är till för att röra på sig och då har man baske mig ansvar för att den får göra just detta.
Skit samma om det gnirkar här och där. 
Tabatan gjorde underv(ä)erk med mig idag! Nu inväntar jag träningsvärken....
Inte utan ett stråk av fasa.

Nu väntar en hel räcka med lediga dagar och därför har jag med mig en hel hög med böcker hem från jobbet. Nu skall det läsas!

Den översta boken är jag riktigt nyfiken på! Den har författad
av en f d elev hos oss och hennes kusin, som är dotter till ägaren
av mitt träningsmecka. 
Och pysslas...

Och stickas...

Och sys...

Men framför allt skall hundarna prioriteras. Särskilt rultan Lummi, som lägger på sig fläsk bara av att kolla på kattmaten....Fast såklart skall de andra två få sina beskärda delar av min uppmärksamhet. Långprommar och hjärngympa de luxe.

Ett litet avbrott i ledigheten sker den 29-30 dec för lite röjande på min andra arbetsplats, men det är ju nästan en hobby då man får vara ifred.

Det otroliga har hänt i kväll! Jag har inte somnat i soffan EN ENDA GÅNG trots att klockan nu är 23.20!!!! Gubben har ju slocknat flera gånger om men inte jag, inte. Nä nä, du stundar nyordning för Tanten. Man kan ju inte sova bort halva livet. Hmmm, har faktiskt levt halva livet nu....Hur delar jag upp sömnen på resten nu då? Får jag inte sova nåt hädanefter, eftersom jag sovit bort så många kvällar i soffan?
Spänningen stiger.....






.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar