Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

fredag 5 december 2014

Tjoho, här kommer det ett livstecken

Gissa vad?
Jag är gräsänka.
Ett, två, tre åsså började jag planera ALLT jag skall göra under helgen.

Så här va; först skall jag blogga färdigt och bara DET kommer att ta en rejäl stund eftersom blogginläggen är glesa nu för tiden. Jag prioriterar att umgås med Gubben de små stunderna vi får efter jobb, träning och hundmotionerade.
Det brukar bli en sittning/lutning/sovstund i soffan till typ Dicte,  Veckans brott, Skavlan, Så mycket bättre och 4:ans nyheter 22.00. Har då jag tänker efter nog aldrig sett slutet på mer än Dicte....

Men nu så...

Jag skall sticka färdigt hemligt alster
Sy hundtäcken att skänka till hundhjälpen, jag fick ju så mycket tyg över efter att jag sytt till mina pälsmonster
Sy en fin julklänning till moi
Packa julklappar
Göra decoupage
Läsa ut boken jag hela tiden somnar till, fast den är jättebra(kommer mera om den senare)
Motionera alla hundarna var för sig i minst en timme var. Hmmm, om det slutat regna, vill säga. Och det är inte jag som är ovillig att gå ut i regnet...
Baka
Mala ner all torkad chili till små fina flagor och "burka"
Plocka ny mossa till trappdekorationen eftersom den mystiskt har spritt sig...

Och så det där som man måste...
Städa
Tvätta, vika och lägga in i skåpen
Fylla på spolarvätska i bilen(uhhhh så tôligt)
Plocka bajs på tomten
.....

Vad tror ni om detta?
Visst hinner jag?

Och nu en liten reflektion över allt och inget...om man så vill.

Vissa saker kan man uppröras över men föga åtgärda.
Till exempel att folk inte kan förstå vikten av reflexer, eller att 13% av folket skall bestämma över 87%.

Jag har inte den bästa tiden just nu, men det fattar väl alla ni som följer mig ibland.. "Den där vinterhataren" är ju helt bitter och sur hela tiden juh".
Så känner jag mig.
Fast den där vintern har faktiskt funnits sen förra november...
Jag kämpar på och det funkar hyfsat med hjälp av mina fantastiska arbetskamrater.

Och nu över till nåt helt annat...

Tydligen har det varit tråkigt idag...Min bläckpenna oroar mig lite...inte det blåa utan det vassa,
men fortfarande har inget oroväckande visat sig...

Jag har skapat en maträtt...tror jag. Får se då den är färdig...

Köpte såna där "ledvärmeljus" men jag vet inte jag...
hjärtat däremot är en present från min dotter och den är jag mycket rädd om.

Djurskyddets kattkalender borde ALLA köpa, dels för att den är fin men
först och främst för att den finansierar alla katter på katthemmet! Jag har köpte EN än så länge. 

Jag är livrädd för bränder och dessutom inte förtjust i
mossa, tomtar, svampar och sån skit men ljusstaken har min far
gjort så därför är den helt utan dekoration. Visst känns det lite som om jag var lestadian, men vad faan...
Min pappas fina smidesljusstake skall stå på bordet VARJE år.
 Den är jättefin, Pappa!

Träningen är ju lite hit och dit för både mig och Gubben just nu. Han har årets mest hektiska tid just nu då folk skall ha alla varor INNAN jul. Det är för mig obegripligt att man vill ha nya möbler just vid juletid....Man har ju hela året på sig...

Vi har i alla fall tränat tillsammans två gånger den här veckan. Att träna tillsammans är jättekul och vi försöker verkligen att få det att funka.
Vi är så himla bortskämda med helt otroligt proffsiga instruktörer på vårt träningsmecka så det är inte klokt!

Nä, nu får jag sluta, ni har ju annat att göra än att sitta och läsa min blogg, eller hur?

Gå och umgås med era nära och kära, stäng av era mobiler, surfplattor och laptopar och bara UMGÅS!
Ha det gött, goingar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar