Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 21 februari 2015

Skaparlusten har kommit åter vilket innebär några nagellack färre...

Under min konvalescent har jag nog fyllt min kvot vad det gäller TV-tittande för flera år framöver. 
Inte ens ett blogginlägg har jag orkat med. Och vad skulle jag ha skrivit om? Hur äckligt det är att snyta sig så man tror ögonen skall följa med ut i papperet, eller hur ont det gör att hosta då halsen och bröstet känns som taggtråd? Det har jag velat bespara er, kära vänner. 

Nä, det har blivit väldigt mycket TV istället. Inte ens en liten, liten kreativ idé har poppat upp i min skalle. Det är väl typiskt, att då man ändå inte orkar jobba så kunde väl de där kreativa tankarna ta lite fart....De där ideérna som alltid kommer då man har för mycket att göra och inte hinner... 

Jo, förresten, lite kreativt har det ju blivit, höll på att glömma Paper artist, för tusan! Det har blivit ett stort antal alster i min mobil. Jag har lagt alla i en mapp i datorn för att senare kunna välja och vraka då det är dags att skriva ut dem och placera ut dem på lämplig plats. På jobbet skall några sitta, har jag bestämt, men vilka...DET kommer inte att bli lätt. Det blir lätt en mani att fixa med sina foton...
Kolla här bara, samma foto i 3 olika tappningar. Det är som att måla en tavla, fast utan riktig färg och pensel. 

Jag är otroligt förtjust i svartvitt med endast några få färginslag

Även svartsvart med få färginslag är en favorit

Och det lite suddiga, otydliga retar ju fantasin


Men framför allt har jag kollat en massa program som jag i vanliga fall ratar, såsom Lyxfällan, Arge snickaren, SOS Sommar, 112 på liv och död men också en del program jag gärna skulle se men sällan hinner pga tidsbrist, såsom Djurakuten och Veterinärerna. 

Men idag då jäklar dök det upp en idè! Och nu skall ni få se bilder!

Tog en hink jag inte är rädd om och hällde i varmt vatten.

Hävde i några droppar av ett av mina nagellack jag tröttnat på,
man kan röra om med en träpinne, eller så låter man bli...

Fyndade två muggar på Coop för 5 spänn styck
och rensade i nagellackshyllan. Det svarta funkade
men det guldiga var helt stelt, så jag fick leta vidare

Första doppet gjort och de står på tork. Nästa dopp blir i ett ceriserosa
lack.


Färdigdoppade! Lacket fastnade lite ojämnt så torktiden
blev lite lång.

Men då de torkat kliade det i fingrarna att piffa lite till.
Sagt och gjort! Hämtade mina glitterpennor och se där, nu är jag nöjd!
Nu får de stå och torka tills i morgon, då skall jag ha hunnit kollat vid vilken
temperatur man skall härda dem i. Vill ju inte paja ugnen, liksom....
Man måste ju såklart inte härda dem, men då kan man bara handdiska dem. 
Och då dessa två muggar var färdiga dök nästa idé upp i hövve; att göra detta på klarglas.
Solareturen, nästa!
Ja, eftersom jag redan har gjort ljuslyktor av alla våra vinglas utom fyra, dock inte de skitdyra som jag fått i present eller de ärvda, så behöver jag ämnen för mina nyskapande ideér. 
Jisses, ni anar inte hur det härjar runt i huvudet på mig just nu! Om härta vore nock, som goaste Maggi brukar säga...
Ja, Maggi ja....Min fd arbetskamrat som jag saknar så in i bänken så ni anar inte. Och inte bara jag utan ungarna och resten av personalen. 
Men mest jag.
Hon har satt ett så stort avtryck hos oss att vi inte fattar att hon inte jobbar hos oss längre. Varje gång hon dyker upp säger ungarna: Åhhh, Maggi, skall du börja jobba hos oss igen nu? 
För hon brukar gästa oss och smitta av sig med sin positiva energi och då passar jag på att tanka så jag klarar mig till nästa gång!
För det måste alltid komma en nästa gång!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar