Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

söndag 1 mars 2015

Mat och nagellack

En bra vecka är till ända där lördagen toppade med strålande solsken och en försmak av vår i luften. Jag och vovvarna tog en riktig långpromme och njöt i fulla drag. Tänk, att vädret har så stor inverkan på kropp och själ! 
Jag fejade hela dagen inför kvällens stora händelse, TJEJFEST! 
Ja, jag grejade så till den milda  grad att jag glömde bort att äta. Det skulle visa sig vara lite obetänksamt senare....

Det där med grejande, förresten. 
Den här gången hade jag planerat i detalj för att inte, som vanligtvis, få tidsnöd och fara som en skållad råtta i sista minuten. Jag hade nämligen en överraskning åt tjejerna i form av pyssel. 
Ni vet ju hur såld jag har blivit på nagellacksfärgning.

Jag hade alltså inköpt udda vinglas och vita muggar och en attans massa billiga nagellack. Sen fick de skapa sitt alldeles egna glas och sin egna mugg. Sen fick de ta med sina skapelser hem.
Maten skulle därför kunna förberedas långt i förväg, en gratäng och sallad, nybakat bröd och en enkel dessert. Det där lät väl enkelt? 
Jo, tjena!
Kvart i 7 hade jag inte duschat än och blodsockerfallet var nära. 
Bra början.
Men...
JAG HANN!
Nu skall ni få se vad mina väninnor skapade. Jag bara gapade! Så jäkla kreativa!

Lägg till bildtext



Så himla snygga!

Mätta och glada och glasen har fått innehåll.
Mitt fylldes lite för ofta, kan jag erkänna så här i efterskott...
Men så går det då man inte skött sin kosthållning under dagen...
Jag skall öva på ordet: Omdöme, ett tag framöver...
Vovvarna var väldigt nöjda med kvällen , hälsar de.
Massor av uppmärksamhet!


Men tänk så fort kvällen går då man har roligt! Nu laddar vi för nästa fest och då är nog sommaren här. Guuuud, så gött! 

Lite smolk i glädjebägaren är att jag har fått  inflammation i mina armar och händer. Jag kan inte räta ut och böja armarna utan att det gör SKITONT, faktiskt. Men nu skall jag inte gnälla för jag har kört mitt första spinningpass sen influensan och det var så himla kul! 
Och jag behöver ju inte använda armarna då jag cyklar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar