Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 21 mars 2015

Jävla kärring!!!

Jag har inom de senaste veckorna vid två tillfällen gjort en sak som jag själv avskyr att ANDRA gör! Att inse att man inte är perfekt kan i detta fall ge följder i form av självrannsakan i absurdum.

Men ändå gjorde jag om det idag!

Som ni vet så har vi tre hundar. Alla är inte helt lydiga trots idoga försök av matte. 
Framförallt matte har tränat och tränat men husse kan busvissla, han. Det kan inte matte. Att kunna busvissla för att bryta stressiga vovvar is da shit, liksom. 

Om man INTE kan busvissla och INTE har en röst som inger RESPEKT så får man ta till andra medel.
Detta har matte en strategi med. Hon har skaffat tillbörliga medel för att varje voffs skall få sin rättmätiga motion och hjärngympa. Det funkar inte alltid perfekt, även om man skulle vilja...

Det har väl inte undgått någon att vi har en liten vit ulltuss vid namn Lummi i vår flock som inte är helt lätt att fostra. Och motionera. 
Hon är ju inte underviktig, milt sagt. Och motionen är ju viktig...

Jag har alltid HATAT flexikoppel.
Men för hennes skull så....

Så gick vi då på promenad. Lummi och jag.
Lummi var lugnet själv och matten fick andra saker i huvudet som att; Vad skall man äta till middag? Och; undrar om jag skall sy nya gardiner till köket...
.DÅ kommer en cyklist som från ingenstans och Lummi far iväg och skall DÖDA den jäveln som bara kommer sådär helt plötsligt, liksom...

Mattes ansvar, helt klart! Jag kände att jag blev en blöt fläck....

Cyklisten, en kvinna i min egen ålder frågade helt snällt om hon gjort nåt fel!!! 
Med en tokskällande hund i kopplet blev inte så mycket sagt men jag hoppas att hon hörde min förklaring och ursäkt att jag borde ha haft mer koll. 
Jag skäms än...

Idag var det dags igen....

Var på långpromme med Lummi. Frid och fröjd. Matte tycker livet är gött. Hunden är nöjd med att sniffa på alla kissmarkeringar som hon finner. Så HELT PLÖTSLIGT kommer en cyklist bakifrån och Lummi skvätter till och far iväg mot honom!!! Mattes öron är tilltäppta i bött! 

Han sa ingenting. Men jag tror han tänkte. 

Jag vet precis vad som rör sig i hjärnan på dessa cyklister som råkar ut för oss, hundägare!
Jag är ju ofta cyklist själv och vet PRECIS vad som rör sig i min hjärna just DÅ!
För känsliga läsare, håll för ögonen för nu kommer FULA ORD!

Va i helvete gör du kärringjävel!!! Höll orning på hunnjävel din!!! Har du inge vett i hövve, äller? 

Jag skulle kunna lägga skulden på cyklisterna som inte plingar på ringklockan i god tid...men då är det dags för rannsakning...igen. Inte f-n gör jag det alla gånger då jag är ute och cyklar och ser nån framför mig. 

Så nu, kära vänner, skall jag börja TÄNKA EFTER FÖRE! 
Ha det gött, kära vänner! 
Hoppas ni slipper en massa rannsakningsgrejer så här under helgen!
Själv kommer jag att lägga bort flexikopplet, hmmm....eller kanske inte...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar