Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 25 april 2015

Flärdfulla jag....

Hörde i radion igår Emma Wiklund, vårt stora ansiktskrämorakel berätta om dagens trender. Sånt som är viktigt här i livet för oss kvinnor...
I alla fall, hon berättade att det ABSOLUT trendigaste just nu är TADA!!! korta naglar, endast målade med ofärgat nagellack!!! 

Heureka!!!
Äntligen är det trendigt att vara naturlig.
Nu var det så att jag för dagen kladdat på nåt glittrigt på naglarna i tron att det kunde skydda mina sorgligt sköra naglar. 
Nåja, jag fick väl gå omkring och vara omodern tills jag kom hem och kunde ta bort Lady Gagalooken. Kanske var det bara jag som hade hunnit höra detta hot stuff....
Det skulle visa sig vara lättare sagt än gjort...
Lackeländet satt som berg!!!
Nästa halva flaskan med remover gick åt och det stank så hundarna nös. 
Men till slut så var det väck. Det tog säkert 10 minuter. 
Nu skall det grejas lite nagellacksmuggar....




Det var EN det, bara nio kvar...

Vilken tur att jag nyss köpt ett ofärgat lack

Toppmoderna jag!!
Måste också tillägga att det ABSOLUT TÖNTIGASTE just nu är att ha OLIKFÄRGADE naglar!
Uhhhh!!!
Allt enligt Emma.
Bara så ni vet.....
Åhhh, jag glömde en sak, förra veckan släppte hon bomben att vita sneakers är det ABSOLUT mest rätta i skoväg, men endast om de är KRITVITA. Inte minsta lilla fläck får finnas. Det är ajabaja, det!
Nej, nu måste jag ge mig att skriva. Skall ut och köpa skor.
Kritvita sneakers...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar