Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 25 april 2015

Värmen som försvann och symaskinens svek

Jag hade planerat min dag så himla bra, skall ni veta. Varför gör man sånt? Det vet väl alla att det brukar skita sig ganska omgående.

Gubben for iväg jättetidigt i morse för ännu en dag i tidtagningscirkusen. Själv försökte jag ha sovmorgon...Med samma resultat som alltid, dvs jag gav upp efter att ha vridit mig i sängen under ca 1 timme. Fast att ligga ända till 8-tiden är väl sovmorgon? Men huvudvärk var väl inte vad jag önskat...Tabata var uteslutet. Bokade av. Skit också.
Det fick bli 1 timme hundpromme istället. Då försvann huvudvärken. Men lusten att boka Tabatan återkom inte. Tyvärr.

Hade en tanke om att fixa nåt i syrummet. Men tji fick jag. Symaskinen var kaputt! Den andra i ordningen. Tror dessutom att det är samma fel. Eller fel och fel, de måste lämnas in på smörjning, för se, så finurliga är de attans tillverkarna att de gör att maskinerna bara kan smörjas via serviceföretag för dyra pengar! Jag skall baske mig googla om jag får tag på nåt billigt serviceföretag istället för märkesföretaget. Sen skall jag nog byta ut min maskin mot en smörjningsfri....
Jag är INTE villig att betala 750:-för service vart annat år.
Dessutom är den andra maskinen inte min utan utlånad av min snälla svärmor då min egen sa tack och adjö.
Jaha ja, vad gör man då planeringen går i stöpet?
Först surar man till ingen nytta, sen så....sitter man aningen för länge vid datorn,
Ändå har det funnits hur mycket tid som helst till att göra...ingenting.
Ingenting!!!!
När hade jag senast INGENTING att göra!!!!!

Vid denna otroliga insikt gick jag ut på vår glasaltan för att mysa. Skrållan var också intresserad av lite mys.
Lite kyligt men jag satte på elementet och så satte vi oss för lite avkoppling. Inte f-n blev det varmare med elementet på! Jag skall kasta skiten!!!!

Undrar om Gubben kan installera en braskamin här  ute också.....

På väg in såg jag att ännu ett ogräs kommit upp i vår tilltänkta grusgång. Det är förunderligt hur en vacker växt kan bli ett otäckt och svårdödat ogräs. Jävla vallmo!

Nu skall du DÖÖÖÖÖ!! Det kan du hälsa alla dina 100 000 släktingar!!!


En brasa har jag gjort fast jag tidigare hävdat att säsongens sista brasa är tänd. Att ändra sig är tillåtet, tycker jag. Flera gånger om.

Uhhhh, va gött!! Tänk att jag var svårövertalad
till detta underverk. Vilken tur att Gubben övertalade
mig....
Att se på TV är ju inte nåt stort intresse för mig men idag har ju tiden stått still, liksom.
Fick på 4:an.
En matlagningstävling pågick. Med barn som tävlande. Jag vet inte jag...Är detta ok? Barn som lagar mat är väl absolut inget fel, de har bra uppfostran, men att tävla...i TV, dessutom. Nä, jag har besk smak i munnen av detta program. Såg dock inte mycket. Zappade vilt för att få fram nåt om gulliga kattungar eller hundvalpar...men tyvärr.
Det gulligaste jag fann var en karl som spelade fiol....men kvällen är inte slut än, kanske kommer nåt som faller mig på läppen.
Eller så kommer jag att bloggbomba hela kvällen...
Vi får se....







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar