Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

fredag 24 april 2015

Ja, men tjena hej, igen!

Nu så.
Har jag lust att blogga.
Ibland trängs inläggen i huvudet på mig och ibland så.......finns inget. 
Tomt. Helt och hållet. 
I hövve.

Men nu förstår ni, har jag lite tankar om saker och ting.
Det var ju ett tag sen men nu så...
Woopa!

Träningen: 
Efter en tid med attans lite träning så känns livet i fas igen med träningen. Ja, jädrar så kul det är med pulsträning!  Att känna välbehag av att köra slut på sig till blodsmak är väl kanske lite eljest, men....
Vilka har jag och Gubben att tacka för att träningslusten kommit åter, tror ni? 
Men hallå, såklart alla goingar på KMTI, vårt träningsmecka! 
Detta känns ju som smygreklam...men wtf

Jobbet:
Har haft en halvbra tid ganska länge men idag har jag haft ett mycket bra samtal och förhoppningsvis kommer saker att falla på plats. Jag har stora förhoppningar inför framtiden. 

Hemmet:
Mina fröprojekt är ju inte riktigt med mig. Jag är mycket besviken på vissa frön....
De kan känna sig rökta om de inte visar bättre vilja. Särskilt chilin..

Och...

Vår nyaste glasaltan är ju SÅÅÅÅ himla bra! Lite smågrejer återstår för att allt skall bli HELT PERFEKT!

Och så...

Den spännande fortsättningen...

Har ingen radio i min bil längre. Gamla Pärlan taggade ur då hennes batteri inte togs om hand i tid i vintras så då hennes ägare ÄNTLIGEN tog tag i saken och bytte batteri....så slogs koden till radion ut. Att koda om kostar 450:-.
Skit också, kände jag tills jag insåg att mobilen är en lösning på allt.
Inte helt enkelt visade det sig. Då jag försöker hålla isär mina mobiler; en privat, en jobb, så försöker jag dela upp saker och ting.
Inte helt enkelt, har det visat sig.
Att ha radio play, tex? Privat eller jobb? Hmm....
Jag laddade ner i båda mobilerna.
Jobbmobilen vann.
Så...
Nu har jag blandat ihop jobb och fritid mer och mer.

Visst är ni sugna på en fortsättning....

Under helgen kommer jag att vara helt utelämnad till mig själv eftersom Göbben är ansvarig för tidtagningen på en stor cykeltävling här i krokarna. Hela helgen.

Att göra på lördag:
Smörja symaskinen(MYCKET VIKTIGT!!!) Att inte ha möjligheten att foga ihop en trasa då man vill är ju ...helt OVERKLIG!!!!!

Städa, men tjena så trist men VIKTIGT för min autistiska ådra.

Träna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Har bokat Tabata, den ultimata träningsformen.
Så Det Så!

Nu kom Gubben hem.
Åter till normala vanor. Mat-vin.och somna i soffan.

Nä, stopp och belägg!!

Nu blev det annorlunda.

Vi är fortfarande vakna och talar med varann.

Ha det gött, goingar!!!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar