Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

torsdag 17 september 2015

En liten framgång

Att komma hem och se en tydlig förändring är jag inte bortskämd med. Hela bottenvåningen klädd med blå platonmatta tex. Det blev jag mött av vid hemkomsten idag. Kände en viss tillfredsställelse över att det minsann har arbetats här idag.








Desto jobbigare kändes det då jag skulle brygga mig en kopp kaffe och inte en droppe vatten kom ur kranen!
Ni anar inte så nära sammanbrottet jag var!!
Jag gjorde det enda tänkbara. Ringde Gubben! Och han lotsade den mycket upprörda hustrun till ett lyckat resultat. 
Tänk så stolt man kan bli över att ha satt på vattnet med RÄTT kran....Fast de där j-a snickarna borde såklart ha gjort detta. Inte första gången de glömt vissa primära saker såsom att koppla på vattnet, nämligen. 
Förra gången var det värre eftersom de glömt installera varmvattenberedaren....
Utevattnet har de fortfarande inte dragit till husvagnen utan vi har fått tanka vatten från våra snälla grannar Stefan och Sabina. 
Nu har vi gett upp husvagnen. Nu är det "rappa på" som gäller för byggarna.
PUNKT!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar