Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

onsdag 23 september 2015

Vårt hem...vi ser ljuset i tunneln

 Nu äntligen, händer det grejer varje dag! Jag ropar dock inte hej ännu...
Idag hämtade jag sex tapetkataloger från Stuvbutiken. I helgen skall det målas och tapetseras i TV-rummet.
Det känns lite stressat och inte som då man renoverar enligt en egen plan. Men snart är det förhoppningsvis över. Kanske....

Idag städade jag ur husvagnen. Då jag äntligen funnit nyckeln...Den hade mystiskt försvunnit sen senaste besöket. Fann den hängandes i en skräppåse som vi har fäst på ett handtag....
Vill ha bort husvagnen så fort som möjligt. Tål inte se den. Som om den var skyldig till allt. Känner mig knäpp ibland...

Vår hälsa har inte varit den bästa på länge. Min Gubbe, som vanligtvis är en frisk och pigg människa har på sistone haft problem med magen. Jag själv har inte mått bra på väldigt länge. Migränen har tagit ny fart och matlusten försvunnit för länge sen.
Vardagsrummet skall bara ha parkettgolvet lagt så är det klart. 
Vem tycker det är gott med mat när lagandet av densamma är hur krångligt som helst?
Nää, det har blivit ett alldeles för stort antal färdigrätter och falafelrullar under några månader. Nu ser jag dock ljuset i tunneln, trots allt. Men Byggare Bob är och förblir en gåta då det gäller återkoppling och planering. Men nu svarar han i alla fall i mobilen sen röris blev inkopplad. De har nämligen kontoren intill varann...Svårt för Bobben att smita undan då.

Köksgolvet på gång. Snart kanske SPISEN kopplas in!!!!
 
I hallen finns fortfarande mycket att göra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar