Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

måndag 17 juli 2017

Boktips

Nu är jag här igen och har ett nytt boktips på gång.
Min bokstapel gömde en liten skatt som jag missat och den har jag sträckläst sen igår fm.
Bokens inledning var en aning svår att komma in i, vad ville författaren egentligen med historien? Drama eller humor?
Men som i ett trollslag så lossnade det och jag kom på mig själv med att sitta och flina och ibland till och med skratta högt åt de komplicerade men otroligt humoristiska formuleringarna! Sen är ju historien nåt över det vanliga...Komik, med andra ord!
Vill inte säga feelgood, har lite fördomar om sådana böcker....som att de ofta handlar om välutbildade, framgångsrika och oerhört vackra kvinnor med hela livet i en liten ask...som helt plötsligt får för sig att vänsterprassla eller krångla till det på ett roande sätt, eller så blir det övergivna av sin fantastiskt begåvade och framgångsrika man på ett för läsaren komiskt sätt...Ehhh, för mig är det inte kul med sånt...

Därför...nu blir det lite jobbigt för mig just nu, känner jag....
För just i denna bok som jag nyss beskrivit som roande, är huvudpersonen Cecilia, en nyskild advokat som har det svårt med separationen och behöver byta miljö för att kunna gå vidare....
Vet inte hur jag skall trassla mig ur detta för den är faktiskt ett lyckopiller och så himla annorlunda att...
ÄSCH, LÄS DEN SJÄLVA!!!
PS: Det finns ett parti i slutet som är riktigt jolmigt men annars så är detta en pärla att ha nöje av då du sitter i solskenet på stranden/i skuggan på tomten eller var helst du befinner dig.
Stort nöje!



Nästa bok jag kommer att läsa är: Skynda att älska av Alex Schuulman. Jag har ofta, men inte alltid svårt för honom, tycker han är en posör och överpretentiös person, men samtidigt så har han mod att sticka ut hakan trots att han säkert är medveten om att han skall få massor av kritik. DET gör mig nyfiken!
Återkommer om den senare!

LÄSE BÖCKER Ä LIVE DÄ SE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar