Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

torsdag 20 juni 2019

Född utan gps

Gokväll, mina godingar!
Jag har viktig information till er som skall åka långväga inför midsommar om ni inte riktigt vet vägen.
Jag som inte har nån inbyggd gps via födsel är helt beroende av google map. 
Innan dess var jag helt vilse då det gällde okända adresser. 

Helt suveränt då man inte har koll på väderstrecken. Igår skulle jag skjutsa Andreas, it-resurs hos oss på skolan till Skattkärrskolan. Har inte varit i Skattkärr på 30 år så google map fick hjälpa mig. 
Trodde jag...
Vid resans början så blev jag guidad åt vänster istället för höger, sen försökte rösten få mig att ta höger istället för vänster, ta avfarter som var helt fel för mig och till slut sa rösten; välj vilken väg du vill...
Ärligt, vi höll på att skratta ihjäl oss!
Och vet ni, JAG VANN över google map! 
Vi fann Skattkärrskolan hur lätt som helst.

Men hör ni, även om ni känner vägen som hand i handske så KÖR FÖRSIKTIGT!
Jag vill inte mista er!
Ha en härlig midsommar!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar