Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 9 november 2019

Tankar från magsjuketräsket

Det snöar....och regnar....och snöar.....och regnar.

FYYYYYYYYYYYY!

Undrar varför det kallas hundväder?
Ingen av våra 4 hundar vill vara ute i detta skitväder. De smyger ut på klorna, hetsblinkar, kissar och möjligen bajsar för att snabbt som tusan, springa in i värmen igen.
Cissan-the cat är den som är modigast av oss alla. Hon kan vara ute en timme, trots rusket men då hon kommer in så är hon färdig med utelivet för dagen.

Denna vecka har därför passat dem bra eftersom jag lyckades bli magsjuk innan den efterhängsna förkylningen inte hunnit gå ur kroppen. Pest och kolera, samtidigt. Ett dretKinderägg, helt enkelt.
Vi har sovit och sovit och sovit, jag och vovvarna.

Dessutom har jag drömt mardrömmar.
Det hoppas jag vovvarna har sluppit...

En mardröm som är återkommande är att jag inte har jobbet kvar. Liksom bakom ryggen på mig.
Min anställning har tydligen blivit tidsbestämd och så tada är jag utan jobb!
Dessutom har alla mina saker försvunnit eller samlats ihop i en stor hög.
Jag far till arbetsförmedlingen för att söka nytt jobb men det är en spiraltrappa som är jäääääääättelång upp till "min" avdelning och då jag kommer fram så har de stängt!
Faaan!
Kul dröm, eller hur?
Jag är inte en person som grottar ner mig i drömtydning som tur är för tänk om detta vore en sanndröm?!?!?
Skräckscenario: Jag kommer till jobbet på måndag och mitt jobb finns inte längre!
Min chef: -Tack för den här tiden, Anja, men en yngre och effektivare person har fått din tjänst. Att bli sjuk är inte acceptabelt i vår verksamhet där alla behövs på plats VARJE DAG.
Sjukt jobbigt, men jag är inte orolig, har varit sjuk förr och haft jobbet kvar.😊

Hittills....

Innan jag hamnade i magsjuketräsket så hade jag en vision över hur vår jul skall bli. Vintern kändes inte alls så jobbig som förr utan lite snö på jul är ju fint, tänkte jag. Hej, mitt vinterland, ni vet...
Jag planerade vilka julgardiner som får överleva från Abborvägen till Fiskvik, var alla tomtar skall stå och om våra julstjärnor kommer att räcka, eller OM JAG MÅSTE KÖPA NYA TOMTAR OCH ANDRA VIKTIGA JULSAKER....🎅😉

Kan bli så...

Idag, då min mage och jag är hyfsat överens om livet i stort, så har jag tagit upp mitt juldekorationsplanderande igen och klippt itu våra älsklingsjulgardiner till 4 våder. Vi har också bestämt var julgranen skall stå. Inte helt rätt i vårt nya, fina boende men med två hjärnor i hårt arbete mot samma mål så kom vi fram till ett beslut som passar oss perfekt.
Tror vi...

Nyss släppte jag ut 4 kissnödiga hundar och då snöade det, då de 10 sek senare rusade in så regnade det!
Skjut mig, brukar min dotter säga om sånt. Det har hon efter mig. Inte att skjuta oss, utan uttrycket, alltså.
 Ifall nån blev orolig.
Vår humor är ganska rå, ironisk, burlesk och fantastiskt rolig!
Bästa dottern, helt enkelt! Och tänk vilken tur att det blev just hon som blev bästa dottern...tänk om jag fått den näst bästa dottern?
Är tanta full, tänker ni nu, kanske😂?
Ingen fara, vännerna, inte än...
SKOJA!!!! 😂

Vill bara förmedla en känsla från mina sjukdomsdar.
Sms från mina bästa, verkligen BÄSTA kollegor:
Vila upp dig, bossen så ses vi!
Vi saknar dig!
Maggi och Hédi💕
Mina allra bästaste vänner som gör mitt arbete till ett fantastiskt stort nöje!💓

Nu tar vi helgen, vännerna!
PS: Ni har väl bytt till vinterdäck?
Mvh
En som värnar om ert väl och ve💓

































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar