Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 13 april 2024

Ingen mer snö?

 Hejhopp, min godingar! 

Nu är det väl ändå helt säkert att känna vårkänslor? Eller? I rabatterna dyker vårblommorna upp som stora utropstecken, syrenernas knoppar är på bristningsgränsen och gräset är redan grönt! Men jösses, alltså, vad kan gå fel? En köldknäpp deluxe med snö extra allt? Nej, nej, Det vill jag INTE! Vik hädan, dumma lågtryck!

Den där förkylningen som flög på mig på påskdagen hänger fortfarande i. Dock är jag på benen och har jobbat en hel vecka men jädrar så segt det varit. Fortfarande snorig och hes kämpar jag på för att vinna viruskriget. Tror faktiskt att jag är på g att vinna...Forts. följ.

Livet efter Humle...

Det ekar forfarande tomt i huset. Vi vänjer oss stegvis över att inte höra Humles sopranröst vid matttider, tandborstning och då det vara nåt speciellt på gång...En hund som Humle kommer vi aldrig att få uppleva igen, därför är hans minne viktigt i både bilder och filmer. Jag tittar ofta på filmer från hans tid och det lättar mitt hjärta för en stund. Det hjälper mig att bevara hans minne ljust och nära. Men...våra två lappisar behöver ju vår omsorg och tänk så mycket vi lärt av varann under en månad. 

Jag och Gubben har tagit hand om omplaceringar under många år och det har varit givande men också oerhört jobbigt. Att få ordning på ett djur som har haft en helt annat uppväxt kräver enorma kunskaper. Det hade inte vi då vi fick vår första. Vaski, min älsklingsvovve!💓 Men herregud, vilken fantastisk hund! Men sen har det kommit fler...

Glittra; jösses så go men livsfarlig då det dyker upp nån liten minihund! Har inte gått att tränat bort...Nåja, här ute på landet finns inga minivovvar...vad jag vet...

Men...hon är husses bästa eftersökshund och det är det viktigaste! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar