Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

fredag 16 oktober 2015

Inget renoveringsgnäll...

Hej hopp alla mina vänner!
Idag skall jag INTE beklaga mig för renoveringseländet....NEJ, absolut inte!!!! På inga villkor skall ni behöva läsa om hur det just nu ser ut på vår bottenvåning. Nääää, bevare mig väl! Inget sånt om att det är värsta röran av betongsäckar, verktyg, spånskivor, skräp, spik och skruvlådor på alla befintliga ytor.
Nej, för bövelen, det skall ni inte behöva stå ut med att läsa.

Jag är otroligt lätt att glädja. Att få ett positivt besked eller en liten vink om att jag är en viktig person kan göra min dag.
Jag har under en ganska lång tid försökt få till en bra tidpunkt och plats för en jourhemsträff i mitt andra jobb, det helt ideella jobbet inom Djurskyddet.
Tidpunkten var väl inget problem, men lokal...Jag har kollat och kollat...Antingen har det inte funkat eller så har det kostat skjortan. Och inom Djurskyddet försöker vi ju hålla hårt i kassan till förmån för våra kissars skull.
Men så kom jag på...Kan jag kanske ha min jourhemsträff på jobbet?
Funderat i flera dar...men min chef har varit upptagen....men idag fick jag chansen.
Självklart, sa hon.
Och då blev jag glad. Jätteglad!
För att jag har en bra chef.
För att hon förstår mitt engagemang i Djurskyddet.
För att jag är lätt att glädja....

Såg ni Skavlan för några veckor sen?
EN kvinnlig rektor gästade programmet. Hon har gjort sig känd för sitt speciella sätt att tackla problem i sin skola.
Men....hon hade en annan historia som var än intressantare. Hon heter Lina Axelsson Kihlbom.
Läs boken "Kommer du tycka om mig nu?
Det skall jag.





.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar